شناسهٔ خبر: 67228990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

بیش از ۱۰هزار ویزیت پزشکی حجاج ایرانی در ۲ روز گذشته / گرمازدگی علت اصلی مراجعات

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ۵۵۰۰ مورد ویزیت حجاج در روز عید قربان به حجاج ایرانی در عربستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت: در روز عرفه ۵ هزار ویزیت و در روز عید قربان ۵۵۰۰ ویزیت حجاج انجام شده است و بیشترین علت مراجعه زائران، گرمازدگی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه به همکاری‌های خوبی که با هلال احمر سعودی برای ارائه خدمات درمانی و در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر برای درمان زائران ایرانی در حج تمتع درنظر گرفته شده است تمام تلاش ما این است که خدمات بهداشتی و درمانی خوبی را بتوانیم به زائران حج ارائه دهیم. 

کولیوند با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام بیماران از طریق کاروان‌های وقوف اضطراری انجام شده است گفت: کاروان وقوف اضطرای نیز، شامل زائرانی که در بیمارستان‎های عربستان عمل جراحی داشتند،با تلاش کادر درمانی و پزشکی هلال‌احمر و در قالب این کاروان‌ها به صحرای عرفات اعمال خود را به جا آوردند و به بیمارستانها بازگردانده شدند.

کولیوند بیان کرد : کادر درمان جمعیت هلال‎احمر با تمام توان و ظرفیت، آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیشترین علت، مراجعه به مراکز درمانی مکه مکرمه به علت گرمازدگی بوده است گفت: بیمارانی که نیاز به دریافت خدمات درمانی بیشتری داشته باشد به بیمارستان‌های منا و مکه مکرمه منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما