شناسهٔ خبر: 67228730 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

هواشناسی امروز/افزایش دما در اغلب شهرها

به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی امروز ۲۸ خرداد و فردا جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ۵ روز آینده در برخی ساعات وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خصوصاً زابل داریم که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.‌
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز (دوشنبه) و فردا جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور داریم.

به گفته وی بعد از ظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد داریم.

ضیائیان افزود: روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد علاوه بر نقاطی که ذکر شد در دامنه‌های زاگرس، همدان، استان مرکزی، همچنین قم و غرب اصفهان، استان‌های آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و قزوین و شمال زنجان رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته‌ جاری رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت در شمال غرب و غرب کشور داریم که انتظار خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و مازندران در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی روز جمعه هفته جاری در اغلب نقاط کشور جوی پایدار داریم و فقط در ارتفاعات شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
 
‌ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۸ درجه خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
بارش سال زراعی جاری ۲۱.۳ درصد بیشتر از سال گذشته
وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1402) تا ۲۵ خرداد امسال ۲۲۲ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال‌ در این بازه زمانی ۱۸۳ میلی‌متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۳ درصد بیشتر از سال گذشته است./فارس

نظر شما