شناسهٔ خبر: 67228438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقامه نماز باشکوه عید سعید قربان در شهیدگاه اردبیل

نماز عید سعید قربان بامداد امروز در محوطه «شهیدگاه» اردبیل به امامت آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ نماز عید سعید قربان با حضور مردم مومن و ولایتمدار اردبیل به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مصلای این شهر اقامه شد.
آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، روایت این عید را روایت توحید و حکایت قربانی کردن نفسانیات و علائق دنیوی و ماجرای اخلاص و غیرت دانست و افزود: فلسفه عید قربان این است که با درس گرفتن از آن، نفسانیات و علقه‌های دنیوی را قربانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه عید قربان دو جنبه عبادی و اجتماعی - سیاسی دارد گفت: پیام عید قربان این است که با تقرب به خداوند سبحان در برابر ظلم و تعدی به مظلومان و مسلمانان بی تفاوت نباشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روح حج را امامت و رهبری صالح دانست و از آن به عنوان سفر معنوی و تربیتی یاد کرد و عید غدیر خم را بزرگترین عید مسلمانان برشمرد و بر تکریم و گرامیداشت آن تاکید کرد.

<div id="video-display-embed-code_11224596"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261845/11224596?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما