شناسهٔ خبر: 67227832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

انجام بیش از ۱۷ هزار بازرسی از کارگاه‌های پرخطر

سال گذشته از مجموع ۳۲ هزار و ۷۶۴ فقره بازرسی از کارگاه‌های استان تهران، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته است. سال گذشته از مجموع ۳۲ هزار و ۷۶۴ فقره بازرسی از کارگاه‌های استان تهران، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، طبق گزارش‌ها سال گذشته در سطح استان تهران بیش از ۱۷ هزار بازرسی از کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار صورت گرفته است. آنطور که محمد آذرپناه ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته از مجموع ۳۲ هزار و ۷۶۴ فقره بازرسی از کارگاه‌های سطح استان، تعداد ۱۷هزار و ۵۹۵ فقره بازرسی از کارگاه‌های پر خطر صورت گرفته است.

وی اولویت در انجام ماموریت بازرسی کار را برنامه‌ریزی دقیق بازرسی از سطح کارگاه‌های پرخطر ذکر کرد و از صدور ۲۵ هزار ابلاغیه رفع نواقص توسط بازرسان کار در بازرسی‌های صورت گرفته از کارگاه‌های پر خطر استان تهران خبر داد.

ضرورت صیانت از نیروی کار و بهبود و استمرار فعالیت اقتصادی مورد تاکید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بوده و ضمن اشاره به پیگیری موارد ضروری و مشارکت مراجع قضایی می‌گوید: سال گذشته در ۳ کارگاه، موارد خطرآفرین با همکاری مراجع قضایی برطرف شد که هم اکنون با تعیین مهلت موقت کارفرمایان در حال ایمن‌سازی کامل هستند. در این راستا از ظرفیت مشارکت کارفرمایان و کارگران تحت عنوان کمیته‌های حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار نیز استفاده می‌کنیم.

به گفته آذرپناه با مشارکت کارگران و کارفرمایان در استان تهران تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و ایمنی و بهداشت کار به ۴۳۸۸ کمیته افزایش یافته است.

طبق آخرین آمار ۸۴۰ بازرس کار در سطح کشور وجود دارد که مسایل و موضوعات مربوط به حوزه روابط کار، شرایط کارگران، نمونه قرارداد‌های ثبت شده، رعایت ایمنی و حوادث کار را بررسی می‌کنند و به عنوان ناظر و ضابط قضایی فعال هستند.

انتهای پیام/ 

نظر شما