شناسهٔ خبر: 67227158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان : راه شهدای خدمت ادامه می یابد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت:  راه شهدای خدمت و فعالیت‌هایی که داشتند هنوز جریان دارد و این مسیر ادامه خواهد یافت.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در خطبه‌های عید قربان ضمن تبریک عید قربان عید بندگی و از خود رهیدن و به خدا پیوستن، اظهارکرد: اصل مهم در عید بندگی معرفت است.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر درست و بندگی در ابتدا از شناخت خود و سپس خدا شناسی می‌گذرد، افزود: این روحی که خداوند در انسان دمیده قابلیت بالا رفتن و اوج گرفتن دارد منتهی بایستی در سایه معرفت و بندگی باشد چرا که انسان می تواند به عالی ترین درجه کمال برسد.
حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به توصیه قرآن برای حیات ابدی و گوش فرا دادن به ندای الهی همچنین اجابت دعوت خدا و پیامبر اسلام، ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید اگر قلب مسلمان پاک و نوری در آن باشد تاریک نخواهد شد. همچنین عمل خالصانه برای خدا برکت می‌یابد، لذا پیامبر اکرم(ع) توصیه داشتند که همواره خیرخواه باشید و از مردم دور نشوید.
وی با بیان اینکه حقه بازی و دور زدن قانون باعث سقوط انسان است، اضافه کرد: در طول تاریخ و در دفاع مقدس هزاران اسماعیل قربانی دادیم و چه زنانی هاجر وار، وفای به عهد و ایثار کردند، همان‌گونه که اسماعیل و ابراهیم و هاجر به وعده الهی لبیک گفتند.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهدا نیز در این مسیر قرار گرفتند و به گفته قرآن هر آنکه در راه خدا شهید شد مرده نپندارید، ادامه داد: اکنون می‌بینید راه شهدای خدمت و فعالیت‌هایی که داشتند هنوز جریان دارد.
حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه مشارکت در مسئله انتخابات حائز اهمیت است، بیان کرد: مردم بارها در عرصه های مختلف حماسه آفرینی کردند، این حماسه اگر می‌خواهد تکمیل شود باید همه باید به پای صندوق های رای بیایند.
وی با تاکید بر رعایت اخلاقیات حامیان شرکت کنندگان انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خویش تاکید داشتند که افزایش مشارکت در انتخابات مهم بوده چرا که حضور ما نشان دهنده اقتدار ملی است.

نظر شما