شناسهٔ خبر: 67226921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

آماده باش اتمی ناتو؛ جهان در یک‌قدمی جنگ هسته‌ای

تحریریه جهان صنعت نیوز

دبیرکل ناتو با بیان اینکه هدف ناتو جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که سلاح‌های هسته‌ای در دنیا وجود دارد، ما نیز یک اتحاد اتمی باقی خواهیم ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه ناتو یک اتحاد اتمی است، گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی رایزنی‌هایی را برای آماده سازی سلاح‌های هسته‌ای برگزار می‌کند.

دبیرکل ناتو بدون پرداختن به جزئیات این موضوع گفت که کشورهای عضو این پیمان نظامی رایزنی‌هایی را در مورد لزوم آماده‌سازی تسلیحات هسته‌ای خود آغاز کرده‌اند.

استولتنبرگ در ادامه با بیان اینکه هدف ناتو جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که سلاح‌های هسته‌ای در دنیا وجود دارد، ما نیز یک اتحاد اتمی باقی خواهیم ماند.

دبیرکل ناتو همچنین با اشاره به اینکه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که کشورهایی مثل چین، روسیه و کره شمالی دارای سلاح‌های هسته‌ای هستند، افزود: در چنین جهانی اگر ناتو از سلاح‌های هسته‌ای خود چشم‌پوشی کند، با وضعیت به مراتب وخیم‌تری مواجه خواهیم شد.

استولتنبرگ در ادامه به سرمایه‌گذاری عظیم پکن بر روی سلاح‌های پیشرفته اشاره کرد و گفت: چین تعداد کلاهک‌های اتمی خود را تا سال ۲۰۳۰ به یک هزار عدد خواهد رساند و به این ترتیب ناتو برای اولین بار از زمان تشکیل خود با دو دشمن بالقوه اتمی یعنی روسیه و چین مواجه است.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه ایالات متحده و متحدان اروپایی این کشور در حال مدرن‌سازی زرادخانه‌های اتمی خود هستند، تاکید کرد: آمریکا بمب‌های گرانشی خود را برای کلاهک‌های اتمی که در اروپا مستقر کرده است مدرن می‌کند و متحدان اروپایی نیز به نوبه خود در حال مدرن‌سازی هواپیماهایی هستند که قرار است به ماموریت اتمی‌ناتو اختصاص داده شوند.

به نوشته روزنامه تلگراف، لندن حدود ۴۰ کلاهک اتمی خود را در کشورهای عضوناتو مستقر کرده و ۱۸۵ کلاهک اتمی ذخیره دارد اما فرانسه زاردخانه اتمی خود را به دلایل استراتژیک تا به حال در خاک خود حفظ کرده است؛ این در حالی است که واشنگتن به تنهایی دارای یک هزار و ۷۰۰ کلاهک اتمی مستقر در اعضای مختلف‌ناتو است و ۳ هزار و ۷۰۰ کلاهک اتمی نیز در انبارهای تسلیحاتی خود جای داده است.

 خبرآنلاین

نظر شما