شناسهٔ خبر: 67226822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعهد اشتغال خانگی در خراسان رضوی هشت هزار نفر است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهد اشتغال امسال حوزه خانگی در این استان نزدیک به هشت هزار نفر است که ۱۵ درصد آن به دانش‌آموختگان دانشگاهی تعلق دارد.

صاحب‌خبر -

محمد امین بابایی گفت: سهمیه سال ۱۴۰۳ خراسان رضوی در حوزه تسهیلات مشاعل خانگی هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: پارسال سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی خراسان رضوی ۲۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که ۱۸۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل ۷۸ درصد از این سهمیه پرداخت شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال هفت هزار و ۹۷۲ مورد مجوز اشتغال ایجادی در حوزه مشاغل خانگی معادل ۱۴ هزار و ۱۸۷ نفر در استان صادر شد، همچنین هفت هزار و ۹۷۲ نفر نیز از محل صدور مجوزهای کسب و کار به جمع شاغلان استان پیوستند.

وی ادامه داد: امسال ۳۰ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به طرح های معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی اختصاص یافته است که این ۲ نهاد براساس شیوه نامه تا پایان آبان‌ماه موظف هستند تا ۷۰ درصد از منابع تخصیصی خود را جذب کنند در غیر این صورت برگشت داده می‌شود.

بابایی گفت: با تلاش دبیرخانه کارگروه اشتغال و تعامل دستگاه‌های اجرایی نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل تر از آن با ۱.۸ دهم واحد کاهش به ۶.۳ دهم درصد رسید.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۴۳.۱ درصد و نرخ بیکاری ۶.۳ درصد است و خالص ایجاد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۵۰ هزار و ۴۰ نفر است.

هم اکنون ۱۵۰ مرکز کاریابی غیردولتی، ۴۰ مرکز مشاوره کارآفرینی، ۲۱ مرکز شتاب دهنده، هفت کافه کارآفرینی و ۱۷ فضای کار اشتراکی در خراسان رضوی فعال است.

برچسب‌ها:

نظر شما