شناسهٔ خبر: 67226257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی:

کاندیداها آرای خاموش جامعه را بیدار کنند

سید حبیب الله وکیل زاده بهنام افشاری

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: کاندیداهای کنونی ریاست جمهوری باید بتوانند آرای خاموش جامعه را بیدار و آن‌ها را برای حضور در انتخابات قانع کنند.

صاحب‌خبر -

امیر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: با توجه به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت ۴۰ درصد بود، پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به نظرسنجی‌ها و فضای جامعه چیزی حدود ۵۰ درصد خواهد بود. اکنون یک اکثریت خاموشی داریم که به نظر می‌رسد تا زمان انتخابات بیدار نمی‌شوند و پای صندوق نخواهند آمد مگر اینکه به واسطه مناظره‌ها یک اتفاق خاصی بیفتد و شوری در فضای اجتماعی ایجاد شود تا این دسته به حرکت در بیایند.

وی افزود: به نظر می‌رسد اکنون یک حرکت در گروه نخبگانی و نخبگان سیاسی در حال اتفاق افتادن است، اما آنچه برای یک انتخابات با مشارکت بالا و پرشور نیاز است ایجاد شور و نشاط بیشتر در فضای انتخاباتی است.

این فعال سیاسی، تصریح کرد: اکنون شرایط خاصی در کشور حاکم است و مردم توقع دارند وضعیت اقتصادی بهبود یابد. در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با چالش‌های خاصی روبرو هستیم که طبیعتاً بخش زیادی از آن باید با ورود یک رئیس جمهور و دولتِ آشنا به این مطالبات حل شود و اراده لازم برای حل این چالش‌ها وجود داشته باشد.

طاهری گفت: طبیعتاً مشرکت حداکثری مردم در انتخابات که می‌تواند یک پشتوانه قوی و قابل اعتماد برای تصمیمات آینده دولت و نظام در مواجهه با نظام بین‌المللی باشد، بسیار ارزشمند و راهگشا است. امیدواریم کاندیداهای کنونی بتوانند آرای خاموش جامعه را بیدار و آن‌ها را برای حضور در انتخابات قانع کنند.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با بیان اینکه ضعف‌های کنونی موجب شده احزاب و تشکل‌های سیاسی قوی و نظام‌مند نداشته باشیم، یادآور شد: امروز احزاب نمی‌توانند نقش و حضور تأثیرگذاری در حوزه‌های مختلف اداره کشور و مدیریت آن ایفا کنند که این ناتوانی احزاب در امور سبب می‌شود حضور این تشکل‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌ها احساس نشود.

وی درباره مناظرات نامزدهای انتخاباتی، افزود: معتقدم باید فضای مناظرات آن‌قدر آزاد باشد که امکان نقد برای کاندیداها فراهم باشد، البته منظور از نقد، نقدی جامع و کلی است.

طاهری در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین مطالبه شما از رئیس‌جمهور آینده چیست، خاطرنشان کرد: اکنون دو مطالبه اصلی در جامعه وجود دارد که اگر رئیس‌جمهور بعدی نتواند به آنان پاسخ دهد با چالش‌های جدی روبرو خواهیم شد؛ یکی سیاست خارجی است که نیاز به تفاهم و تعامل مؤثر با دنیا دارد و دومین مطالبه پاسخ به نیازهای اقتصادی و معیشتی عموم افراد جامعه است.

انتهای پیام

نظر شما