شناسهٔ خبر: 67225988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

واکنش ایران به بیانیه ۳ کشور اروپایی درباره برنامه هسته‌ای

خبرگزاری فارس

وزارت امور خارجه ایران ضمن پوچ و بی اعتبار خواندن و محکوم کردن بیانیه ۳ کشور اروپایی اعلام کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنشی نیست، بلکه بر اساس برنامه توسعه ملی هسته‌ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی استمرار خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۲۷ خرداد در واکنش به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران. بیانیه مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران را پوچ و بی‌اعتبار و در‌برگیرنده ادعا‌های خلاف واقع دانسته و آن را محکوم می‌کند. 

همانگونه که بار‌ها اعلام شده است، برنامه هسته‌ای ایران همواره ماهیتی کاملا صلح‌آمیز داشته و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکتربن نظامی و دفاعی ایران ندارد. 

طنز تلخ ماجرا این است که کشور‌هایی که رویکرد سیاسی و غیرسازنده داشته و خود مسئول و بانی وضع موجود برجام هستند، ایران را به تهی کردن برجام از محتوا متهم می‌کنند. 

جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه تعامل سازنده و همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف خود بوده و طرح‌ها و پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان، عملیاتی کرده و ادامه خواهد داد.

تاکید می‌شود که فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنشی نیست، بلکه بر اساس برنامه توسعه ملی هسته‌ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی استمرار خواهد داشت و گمانه‌زنی‌های نادرست غربی‌ها در این خصوص مانند دیگر خطا‌های آن‌ها راه به جایی نخواهد برد.

جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گفتگوی سازنده آمادگی داشته و معتقد است حسن نیت، پرهیز از اقدامات سیاست زده بی‌نتیجه و شکست خورده گذشته به همراه نشان دادن جدیت و رویکردی عملگرایانه، لازمه پرداختن به مسائل و موضوعات همه طرف‌هاست.

برچسب‌ها:

نظر شما