شناسهٔ خبر: 67225822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد

حریق در ۹۵۰ هکتار از عرصه‌های محیط زیست کرمانشاه

فاطمه کمانی

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، از ابتدای امسال بالغ بر ۹۵۰ هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان دچار حریق شده است.

صاحب‌خبر -

اصغر آغاز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دو حادثه بزرگ آتش‌سوزی اخیر در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل، گفت: در آتش‌سوزی اول ۵۰۰ هکتار و در آتش‌سوزی دوم ۴۲۰ هکتار از این منطقه دچار حریق شد.

وی مجموع وسعت آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل که بیش از یک هفته طول کشید را ۹۲۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین آسیب وارد شده به این منطقه مربوط به پوشش مرتعی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع از ابتدای امسال شش مورد حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرمانشاه رخ داده که دو مورد بزرگ و اساسی آن در منطقه بوزین و مره‌خیل بود، خاطرنشان کرد: مجموع وسعت این آتش‌سوزی‌ها ۹۵۶ هکتار بوده است.

آغاز یادآور شد: این آتش‌سوزی‌ها در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل، قلاجه و بیستون رخ داده است.

وی از خطر جدی آتش‌سوزی‌ها در فصل گرمای امسال خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال پوشش مرتعی غنی بود، با افزایش موارد و وسعت آتش‌سوزی‌ها مواجه بودیم و این امر در ادامه فصل گرما نیز می‌تواند تداوم داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه از ایجاد آتش‌بُر در نقاطی که خطر حریق در آنها بیشتر است یاد کرد و گفت: در برخی مناطق که صعب‌العبور و کوهستانی هستند، امکان پیشگیری و همچنین مدیریت حریق دشوار است. مانند آنچه که اخیرا در بوزین و مره‌خیل شاهد بودیم.

به گفته آغاز، به‌جز برخی موارد محدود که عوامل طبیعی مانند رعد و برق منجر به حریق می‌شود، دلیل اصلی وقوع آتش‌سوزی‌ها عمدتا عامل انسانی است و با توجه به شرایط فصل گرمای امسال لازم است افراد مراقبت بیشتری از عرصه‌های طبیعی داشته باشند.

وی روشن نکردن آتش، پرتاب نکردن سیگار بر روی زمین، رها نکردن بطری پلاستیکی و شیشه‌ای بر روی زمین و ... را از مواردی دانست که می‌تواند به جلوگیری از آتش‌سوزی کمک کند.

انتهای پیام

نظر شما