شناسهٔ خبر: 67225649 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلهری: نتایج قبل از المپیک نگران کننده است اما امیدوارم تیراندازی مدال‌آور باشد

تهران- ایرنا- مدرس، داور و مربی بین‌المللی تیراندازی گفت: نتایجی که در جام‌جهانی مونیخ به دست آمد نشان داد رقبای ما به دنبال ایجاد فاصله هستند اما امیدوارم در پاریس اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد و نمایندگان کشورمان روی سکو بروند.

صاحب‌خبر -

مسعود کلهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره شرایط نمایندگان تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک پاریس تاکید کرد: یک ماه به صورت مفید تا بازی‌های المپیک زمان باقی مانده که فرصتی بسیار اندک است و در این شرایط مربی و ورزشکار از لحاظ تکنیک، آمادگی جسمانی و تجهیزات مورد نیاز نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط بهترین کار، حفظ و بهبود وضعیت ذهنی، روانی و جسمانی ورزشکاران است. تیراندازی ورزشی رکوردی است و با اعداد و ارقام مرتبط است. طبق آخرین اطلاعاتی که در جام‌جهانی مونیخ به دست آمده وضعیت رکوردهای رقبای ما نگران کننده است و آنها فاصله خود را با ما زیاد کرده‌اند.

داور و مربی بین‌المللی تیراندازی کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان به عملکرد تیراندازان کشورمان در پاریس امیدوار بود یا خیر، گفت: این موضوع را باید از دو جنبه دید، در رقابت‌هایی که ورزشکاران ما به میدان رفته‌اند نتایج و رکوردهایی که به نوعی برتر از سایر نتایج باشد را ندیدیم اما در ورزش حرفه‌ای همه چیز ممکن است اتفاق بیافتد.

کلهری: نتایج قبل از المپیک نگران کننده است اما امیدوارم تیراندازی مدال‌آور باشد

کلهری تاکید کرد: ورزش تیراندازی به شدت متکی به تجهزات بوده و مسائل فنی در آن دخیل است. مواردی از جمله آمادگی روحی و روانی تیرانداز، آمادگی جسمانی و شرایط مسابقه نیز اثر خود را دارد و اگر یک ورزشکار بتواند در مرحله مقدماتی رکوردهای خوبی را ثبت کند و به فینال برسد باید برای کسب مدال با ۷ تیرانداز دیگر برای رسیدن به مدال مبارزه کند. امیدوارم در این بازی‌ها شاهد حضور نمایندگان کشورمان در فینال باشیم تا شانس کسب مدال داشته باشند و با دست پُر این بازی‌ها را ترک کنند.

مدرس تیراندازی کشورمان با اشاره به اینکه در بازی‌های المپیک در ۱۵ رشته ورزشی بیش از ۳۶۰ تیرانداز در دو بخش آقایان و بانوان پشت خط آتش قرار می‌گیرند گفت: کار بسیار سخت است و باید دید در این بازی‌ها چه نتایجی رقم خواهد خورد. امیدوارم مدال‌آوری ما در این دوره از بازی‌ها تکرار شود و از ۴۵ مدالی که در پاریس توزیع می‌شود، ایران هم سهمی ببرد.

نظر شما