شناسهٔ خبر: 67225472 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیمت دام زنده اعلام شد

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه قیمت کنونی هر کیلوگرم دام زنده سبک برای عید قربان در بازار کرمانشاه را بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

ایرج نوری نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو گوسفند زنده در میادین دام کرمانشاه ۳۰۰ تا حداکثر ۳۱۰ هزار تومان است، عرضه دام با قیمت بیش از این میزان را تخلف دانست.

وی از افزایش قیمت دام سبک زنده نسبت به روز‌های گذشته خبر داد و گفت: روز پنجشنبه (۲۴ خرداد) قیمت دام سبک زنده در میادین کرمانشاه حداکثر ۲۹۰ هزار تومان بود.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان اظهار نظر مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور را باعث افزایش قیمت دام زنده در کرمانشاه دانست و یادآور شد: وقتی قیمت سراسری حدود ۳۱۵ هزار تومان اعلام شد، قیمت در استان‌ها نیز متناسب با قیمتی که به صورت سراسری اعلام شده بود، بالا رفت. در حالیکه بهتر بود برای اعلام قیمت به صورت سراسری از استان‌ها نیز کسب نظر می‌شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت دام سبک زنده ممکن است از استانی به استان دیگر بسته به شرایط آن استان متفاوت باشد و نمی‌توان یک قیمت سراسری برای آن اعلام کرد.

نوری اظهار کرد: قیمت فعلی بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان که در کرمانشاه شاهد آن هستیم، احتمالا تا ظهر عید قربان (۲۸ خرداد) ادامه خواهد داشت و پس از آن دوباره به نرخ ۲۹۰ هزار تومان بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: هیچ کمبودی برای عرضه دام سبک زنده وجود ندارد و دام برای عرضه فراوان است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه با بیان اینکه افراد به طور معمول دام‌هایی با وزن حدود ۴۰ کیلوگرم را برای قربانی انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: البته وزن دامی که برای قربانی انتخاب می‌شود با توجه به وُسع افراد متفاوت بوده و افرادی که تمکن مالی بیشتری دارند معمولا دام با وزن بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم برای قربانی می‌خرند .

نظر شما