شناسهٔ خبر: 67225413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی اجرای برنامه های شهر سالم مراغه

خبرگزاری صدا و سیما

برنامه شهر سالم مراغه با حضور کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در مدت ۲ روز ارزیابی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این ارزیابی سه تیم با حضوردر محله‌ها و مکان‌های مختلف شهر، طرح‌های اجرا شده در راستای برنامه شهر سالم را ارزیابی کردند. گواهینامه شهر سالم مراغه، در ماه‌های آینده از سوی سازمان جهانی بهداشت به این شهرستان به عنوان دومین شهر کشور پس از شهر جدید سهند ابلاغ خواهد شد.

مدیر آموزش ارتقای سلامت وزرات بهداشت و درمان گفت: نقشه شهر‌های اسلامی در کشور ۱۱ سال پیش برای ایران طراحی شده است.
رضایی افزود: مراغه ظرفیت‌های بسیار بالای برای رسیدن به دنیای شهر‌های سالم به عنوان یک شهر اسلامی دارد.وی اضافه کرد: مسئولان مراغه‌ای باید برای آینده‌ای بهتر و روشن برنامه تدوین کنند.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم گفت: برنامه شهر سالم مراغه ثمره ۶ سال تلاش مردم، گرو‌های مردم نهاد و دستگاه اجرایی شهرستان است.
مینویی افزود: کارشناسان بهداشت در این ۲ روز تنها توانستند گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته برای شهر سالم را ارزیابی کردند. وی اضافه کرد: صدور گواهینامه سازمان بهداشت جهانی برای مراغه ابتدای راه برای رسیدن به شهر سالم است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت هم گفت: ثبت نام مراغه در برنامه شهر در سال ۱۳۹۷ انجام شده است. خانم ما‌ها العداوی افزود: برنامه و طرح‌های خوب و فوق العاده‌ای برای برنامه شهر سالم مراغه خوبی اجرا شده است
وی اضافه کرد: برخی از طرح‌هایی که در مراغه اجرا شده در بسیاری از شهر‌های ارزیابی شده اجرا نشده بود.
وی گفت: در دنیا ۱۱۵ شهر نامزد عضویت در شهر‌های سالم دنیا هستند که از این تعداد ۴۰ شهر ارزیابی شده و برای ۱۵ شهر نیز گواهینامه صادر شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: این گواهینامه افتتاح راه برای دست یابی به شاخص هدی سلامت است. ارجمند افزود: تحقق برنامه شهر سالم، یک اقدام جمعی از سوی همه مردم مراغه است.
برنامه شهر سالم مراغه از سال ۹۷ آغاز شده و برای تحقق این امر ۷ کار گروه تشکیل شده است.
در ایران تنها شهر جدید سهند موفق به دریافت گواهینامه شهر سالم شده است و مراغه دومین شهر ایران برای عضویت در بین شهر‌های سالم جهان است.

 

 

<div id="video-display-embed-code_11223782"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261653/11223782?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما