شناسهٔ خبر: 67225333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز عید قربان در خراسان‌شمالی اقامه شد

بجنورد- ایرنا- نماز عید سعید قربان صبح امروز (دوشنبه) همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف خراسان شمالی اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماز عید سعید قربان در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به امامت حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

مردم خراسان شمالی از سحرگاه امروز دوشنبه پیش از برپایی نماز در فضایی آکنده از نور و معنویت به راز و نیاز با خدا پرداخته و ضمن قرائت دعای پر فیض ندبه در فریضه نماز عید سعید قربان شرکت کردند.

علاوه بر شهر بجنورد، در سایر شهرستان های این استان نیز نماز عید قربان با حضور مردم و با شکوه خاصی اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله رحم توصیه کردند.

مردم مومن و ولایت مدار این استان عصر روز گذشته نیز در مصلی شهر بجنورد و سایر مساجد و بقاع متبرکه دیگر شهرستان های خراسان شمالی دعای عرفه را برگزار کردند.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

نظر شما