شناسهٔ خبر: 67225226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم توجه دولت آینده به سلامت تهرانی‌ها و حضور یک زن در کابینه

مژگان انصاری

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از دولت آینده خواست که به مسئله ارتقاء سرانه سلامت تهرانی‌ها توجه کند.

صاحب‌خبر -

سوده نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری که در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان قرار است در هشتم تیر برگزار شود، برای اولین بار آغاز به کار دوره دوازدهم  مجلس شورای اسلامی را با دولت چهاردهم تقریبا همزمان کرده است که می توان از این فرصت با افزایش مشارکت و آگاهی مردم به خوبی برای هماهنگی دولت و مجلس استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق همه شهروندان و ملت شریف ایران است تا رئیس جمهور و فرد اصلح را برای خدمت و قرار گرفتن در ریاست قوه مجریه انتخاب کنند، اظهار کرد:  قطعا قهر با صندوق های رأی راهگشا نیست و نباید تحت تاثیر فضاسازی های مخرب قرار گرفت و همان طور که مقام معظم رهبری در بیانات خود به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند، نباید در ایام تبلیغات شاهد تخریب‌ها، تهمت‌ها و لجن پراکنی ها باشیم که این امر موجب بدبینی نسبت به انتخابات و عدم شرکت در انتخابات و کاهش مشارکت می‌شود و دشمنان به دنبال آن هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایام تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسبی است که نامزدها برنامه‌ها و کارنامه خود را برای انتخاب مناسب از سوی مردم ارائه دهند، گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در این ایام برنامه‌های متنوعی برای نامزدها داشته و دارد که می‌تواند به افزایش مشارکت و انتخاب اصلح کمک کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسائل مدیریت شهری گفت: از رئیس جمهور جدید انتظار می‌رود تا نسبت به همکاری با مدیریت شهری تهران توجه لازم را داشته باشد. تهران شهر ملی و پایتخت کشور است که قاعدتاً مسائل و موضوعات آن نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها به ویژه دولت می‌باشند و یکی از مواردی که باید رئیس جمهور آینده نسبت به آن در شهر تهران توجه داشته باشد، موضوع سرانه سلامت شهر تهران است که متأسفانه برخی از مناطق شهر تهران سرانه سلامت پایینی حتی نسبت به برخی از شهرها و مناطق محروم کشور دارند.

نجفی با مسئله محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا یکی از معضلات شهر تهران است که در این راستا باید اقدامات محیط زیستی مناسبی همچون کاشت درخت و افزایش کمربند سبز شهر تهران باشیم. البته این اقدام فقط یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا می‌باشد و باید با استفاده از نقطه نظرات علمی و دانشگاهی راهکاری مناسب جهت کاهش آلودگی هوا همچون استفاده از سوخت مناسب برای خودروها ارائه شود.

وی گفت: آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با ترافیک در سطح شهر دارد که اگر بتوان ناوگان حمل و نقل عمومی را به میزان مناسب افزایش داد، قطعا این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیمی در حل این دو معضل شهر تهران داشته باشند. شورای ششم بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید ویژه‌ای دارد و اعتبارات خوبی در بودجه سالانه شهرداری به این امر اختصاص داده است که این انتظار از دولت چهاردهم می‌رود که نسبت به انجام تعهدات قانونی و اختصاص سهم دولت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام ویژه و جدی داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت حضور زنان در عرصه های تصمیم گیری، گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور که نقش مهم و اساسی در جامعه دارند حق قانونی آنهاست که در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت فعال داشته باشند. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به این موضوع تاکید داشتند و با تأکید و اشاره رهبری به این مسئله این انتظار از رئیس جمهور چهاردهم از سوی جامعه زنان وجود دارد تا حضور یک وزیر زن را در کابینه شاهد باشیم.

انتهای پیام

نظر شما