شناسهٔ خبر: 67225215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

المپیک پاریس از دریچه ایمنا؛

از خرید بلیت تا نحوه جابه‌جایی و حضور هوش مصنوعی

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، سی‌وسومین المپیک است که به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، سی‌وسومین المپیک است که به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد سال جاری برگزار می‌شود. بازی‌های ۲۰۲۴ سومین مرتبه‌ای است که پاریس المپیک را میزبانی می‌کند. دو میزبانی قبلی پاریس در سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ بوده است، افتتاحیه این مسابقات قرار است در کنار رود سن، واقع در پاریس برگزار شود و ورزشگاه استاد دو فرانس میزبان اختتامیه و مسابقات دو میدانی این رقابت‌هاست.

رشته‌های ورزشی حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ورزشکاران سراسر جهان در بالغ بر ۴۰ رشته ورزشی مختلف در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، با یک دیگر رقابت خواهند کرد. ورزش‌های المپیکی به دو دسته ورزش‌های انفرادی و ورزش‌های تیمی طبقه‌بندی می‌شوند که در مراحل مختلف با یک دیگر رقابت می‌کنند.

تیراندازی با کمان یا اسلحه دوچرخه‌سواری جاده‌ای اسکیت بورد
ژیمناستیک شیرجه صخره‌نوردی (سنگ‌نوردی)
دوچرخه‌سواری کوهستان شمشیربازی موج‌سواری
آمادگی جسمانی فوتبال شنا
بدمینتون گلف تنیس روی میز
بسکتبال هندبال تکواندو
بسکتبال ۳ نفره هاکی تنیس
والیبال ساحلی جودو ترامپولین
بوکس شنای ماراتن ورزش سه‌گانه
بریک دنس پنج‌گانه‌ی مدرن والیبال
قایقرانی (کانو) اسلالوم ژیمناستیک ریتمیک واترپلو
قایقرانی اسپرینت (کایاک) قایق‌رانی وزنه‌برداری
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (FREESTYLE) راگبی ۷ نفره کشتی
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (RACING) قایق‌رانی بادبانی

آنچه با ید از المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید از خرید بلیط تا نحوه جابه‌جایی و حضور هوش مصنوعی

قیمت بلیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

نرخ بلیط‌های المپیک ۲۰۲۴ با توجه به نوع مسابقه، رده صندلی و سطح مسابقات متفاوت است اما به طور متوسط، باید مبلغی در حدود ۲۰۰-۵۰ پوند را برای خرید هر بلیت در نظر گرفت. باید توجه داشت که قیمت صندلی‌های مسابقات پرطرف‌دار یا صندلی‌های پریمیوم متفاوت بوده و گران‌تر است.

خرید بلیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

با توجه به اینکه المپیک رویداد بسیار بزرگ و جهانی است، تهیه بلیت بازی‌ها ممکن است در ابتدا کمی غیر ممکن به نظر برسد.

  • خرید بلیت بازی‌های المپیک پاریس از وب‌سایت رسمی المپیک

خرید بلیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از وب‌سایت رسمی المپیک ۲۰۲۴ که بلیط‌های هر بازی را به تفکیک موجود کرده و برای فروش عموم قرار می‌دهد.

  • خرید بلیت بازی‌های المپیک پاریس از فروشندگان مجاز

برای خرید راحت تر و چک نکردن لحظه‌ای سایت می‌توان از فروشندگان مجاز مورد تأیید کمیته برگزاری المپیک بلیت بازی‌ها را تهیه کرد.

  • خرید بلیت بازی‌های المپیک پاریس از آژانس‌های معتبر

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، پکیج‌های مختلفی را برای سفر به فرانسه در روزهای برگزاری مسابقات به متقاضیان ارائه می‌کنند. این پکیج‌ها علاوه بر خدماتی مثل بلیت هواپیما، رزرو هتل و… بلیت برخی از بازی‌ها را نیز برای فرد تهیه می‌کنند.

آنچه با ید از المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید از خرید بلیط تا نحوه جابه‌جایی و حضور هوش مصنوعی

نحوه دسترسی به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاری با استفاده از حمل و نقل عمومی

مسئولین شهر پاریس برای میزبانی از المپیک ۲۰۲۴ پاریس توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در این شهر داشته‌اند زیرا قطعاً میلیون‌ها تماشاگر و ورزشکار از سراسر جهان برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ به پاریس سفر می‌کنند.

  • گشت و گذار در پاریس با مترو

انتظار می‌رود که روزانه ۵۰۰ هزار تماشاگر و هوادار در بازی‌های المپیک حضور داشته باشند پس سریع‌ترین و ارزان‌ترین گزینه حمل و نقل مترو است تا به راحتی افراد به مکان‌های برگزاری مسابقات و جاذبه‌های دیدنی پاریس دسترسی پیدا کنند.

متروی پاریس، یکی از بهترین و شلوغ‌ترین سیستم‌های حمل و نقل زیرزمینی در جهان است و اغلب اماکن ورزشی با استفاده از مترو به‌راحتی قابل دسترسی هستند. در حال حاضر، متروی پاریس دومین متروی شلوغ اروپا بعد از مسکو است و روزانه حدود چهار میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

  • گشت‌وگذار در پاریس با اتوبوس

اتوبوس‌، گزینه ارزان و راحت رسیدن به محل برگزاری مسابقات همچنین گشت‌وگذار در پاریس است. در طول بازی‌های المپیک ساعت کاری اتوبوس برای راحتی تماشاگران و توریست‌ها شود.

  • دسترسی به سایر شهرهای برگزاری با شبکه ریلی RER

شبکه ریلی RER گزینه مناسبی برای گشت‌وگذار در پاریس نیست اما بهترین گزینه برای دسترسی به سایر شهرهای میزبان بازی‌های المپیک است زیرا در کنار خوش قیمت بودن سریع و در دسترس است. از مسابقات بسکتبال و هندبال در استادیوم پیر مائوری شهر لیل تا مسابقات فوتبال و قایقرانی در مارسی و نیس در جنوب کشورفرانسه را می‌توان با استفاده از این حمل و نقل عمومی تماشا کرد. RER همچنین، بهترین و سریع‌ترین راه برای دسترسی به کاخ ورسای و تماشای رویدادهای سوارکاری المپیک و پارالمپیک، پنج‌گانه مدرن، راگبی، دوومیدانی و پارادوومیدانی در استادیوم دو فرنس است.

  • پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در پاریس

بسیاری از مسابقات مهم المپیک در مرکز شهر پاریس برگزار می‌شوند و محل برگزاری آن‌ها دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های مهم شهر از برج ایفل دارند. همین مسئله هم موجب شده تا پیاده‌روی به راهی عالی برای گشت‌وگذار در شهر تبدیل شود. در تمامی نقاط پاریس، امکانات بسیار خوبی برای اجاره دوچرخه وجود دارد و وجود مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز موجب شده تا دوچرخه به وسیله‌ای عالی برای تردد در شهر تبدیل شود.

آنچه با ید از المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید از خرید بلیط تا نحوه جابه‌جایی و حضور هوش مصنوعی

تاریخ برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بازی‌های المپیک تابستانه ۲۰۲۴ پاریس از روز جمعه ۵ مرداد آغاز می‌شود و تا یک‌شنبه ۲۱ مرداد ادامه پیدا می‌کند.

محل برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس

پاریس و ۱۶ شهر دیگر فرانسه، میزبان مسابقات المپیک ۲۰۲۴ هستند.

شهر پاریس: پایتخت فرانسه مرکز اصلی برگزاری بازی‌ها خواهد بود.

شهر مارسی ( Marseille): این شهر در جنوب فرانسه قرار دارد و میزبان مسابقات فوتبال و قایقرانی خواهد بود.

شهر سن‌دنی: این شهر در حومه پاریس قرار دارد و ورزشگاه استاد دو فرانس که در این شهر واقع شده، یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های فرانسه است.

شهر لیل: ورزشگاه استاد پیر مائوروی (Pierre Mauroy) این شهر میزبان مسابقات بسکتبال و هندبال المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود.

شهر نانت (Nantes): نانت شهری در غرب فرانسه است و ورزشگاه استاد دو لا بوژوار (Stade de la Beaujoire (FC Nantes) این شهر برای برگزاری بازی‌های فوتبال اختصاص پیدا کرده است.

شهر شاتورو ( Châteauroux): مسابقات تیراندازی المپیک در مرکز تیراندازی اسپورتیف (Centre National de Tir Sportif) شهر شاتورو برگزار خواهند شد.

شهر بوردو ( Bordeaux): ورزشگاه Matmut Atlantique این شهر برای برگزاری برخی بازی‌ها از جمله مسابقات فوتبال در نظر گرفته شده است.

شهر لئون ( Lyon): در ورزشگاه پارک المپیک لئون یا ورزشگاه گوپاما (Groupama Stadium) شهر لئون، بعضی از مسابقات فوتبال برگزار خواهند شد.

شهر سنت اتین ( Saint-Etienne): ورزشگاه ژوفروا گیشار (Stade Geoffroy-Guichard) به انجام برخی از مسابقات فوتبال اختصاص پیدا کرده است.

شهر نیس (Nice): استادیوم آلیانز ریویرا این شهر محل برگزاری برخی از مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک خواهد بود.

آنچه با ید از المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید از خرید بلیط تا نحوه جابه‌جایی و حضور هوش مصنوعی

بادی‌گاردی هوش مصنوعی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

توماس باخ رئیس کمیته المپیک در یک کنفرانس خبری گفت: کمیته المپیک از هوش مصنوعی در پاریس و در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند. یکی از این حوزه حفاظت است زیرا پیش بینی می‌کنیم طی مسابقات نیم میلیون پست در شبکه اجتماعی تولید شود. اگر قرار باشد فرد فقط یک ثانیه صرف خواندن هر پست کند، ۱۶ سال طول می‌کشد تا آنها را بررسی کند. در عوض کمیته بین المللی المپیک یک ابزار ایمنی هوش مصنوعی برای حفاظت از ورزشکاران در مقابل آزار سایبری فراهم می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی قابلیت رصد فراگیر فراهم می‌کند که ۱۵ هزار ورزشکار و مقامات را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این فرایند خودکار پست‌های آزار را حذف می‌کند تا از ورزشکاران محافظت شود. این ابزار انواع مختلف ابزار را در بر می‌گیرد و فقط شامل حملات سیاسی نمی‌شود. همچنین باخ اعلام کرد تحولات سیاسی در فرانسه و برگزاری انتخابات پارلمانی ناگهانی در این کشور آماده سازی ها برای بازی‌ها را متوقف نکرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما