شناسهٔ خبر: 67225104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اولین قدم برای ایجاد حرکت عمومی گفتمان است

علی ایل بیگی مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکتهای جهادی بسیج سازندگی کشور در جمع جهادگران قم ابراز داشت: گفتمان، اولین قدم برای ایجاد حرکت عمومی می‌باشد تا گفتمان ایجاد نشود حرکت عمومی ایجاد نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علی ایل بیگی در جمع جهادگران ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در همایش جهادگران تحت عنوان جوان پیشران ضمن اشاره به سه سخنرانی و دیدار مهم حضرت آقا عنوان کرد: حضرت آقا دربیانیه گام دوم انقلاب (چشم انداز) و در دیدار با مردم 1398/3/1 نقشه راه و در دیدار با دانشجویان جهادی 1398/5/10 برنامه اجرایی گام دوم را بیان کردند.

وی ضمن بیان چشم انداز که؛ کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت عنوان کرد: برای اینکه به طلوع خورشید ولایت عظما برسیم یک گام برداشتیم و یک گام دیگر باید برداریم تا به نوک قله برسیم و برای رسیدن به نوک قله باید تنبلی نکنیم، پای کار باشیم و منحرف نشویم.

ایل بیگی افزود: دو مرحله تحقق انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی در گام اول محقق شده است و در گام دوم سه مرحله باید طی شود تا به نوک قله برسیم.

وی تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب را مهم دانست و عنوان کرد: ما برای تشکیل دولت اسلامی باید خوب کار کنیم برای تشکیل دولت اسلامی باید حرکت عمومی مردمی ایجاد کنیم باید جوان متعهد مومن و پای کار و حزب اللهی را به صحنه بیاوریم.

وی شروع و اولین قدم پای کار آوردن مردم را گفتمان دانست و افزود: نهادهای مردمی با گفتمان، باید دولت اسلامی را محقق کنند همانگونه که ابتدای انقلاب اسلامی با حرکت عمومی مردم نظام اسلامی محقق شد.
گفتمان، اولین حرکت برای حرکت عمومی مردمی است.
مدیر حرکتهای جهادی بسیج سازندگی حرکت مردم برای انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را، ناشی از یک عقلانیت دانست و عنوان کرد: گفتمان حق طلبی، عدالت خواهی، آزادی خواهی را باید ترویج داد تا افکار عمومی تحت الشعاع قرار بگیرد در این مرحله مردم پای کار آمدند و ما باید برای تشکیل دولت اسلامی نظام معرفتی اسلام را استخراج کنیم.

وی تفکر عاقلانه و ایجاد گفتمان درنظام معرفتی اسلام را مهم دانست و افزود: منظومه معرفتی اسلام که مشتمل بر هزاران و صدها درس از لزوم انفاق، لزوم خدمت رساندن به ديگران، لزوم قیام به قسط، لزوم تعاون در برّ و تقوا، لزوم نفع رساندن به دیگران است؛ نوعی خدمت رسانی می باشد.

وی گفتمان را هر کار عقلایی فکری که تبديل به فکر عمومی و مطالبه عمومی‌ شود دانست و ابراز داشت: 
بر اساس آیات الهی همه ما در قبال جامعه و مردم مسئولیت و وظیفه شرعی داریم چه از نظر معیشتی و نیازهای مالی، چه آموزشی و يادگيری، چه اجرای دستورات الهی و این را باید مهم بدانیم.

ایل بیگی راهکار پای کار آوردن مردم را در هدف قرار دادن باور آنها دانست و عنوان کرد: تا واژه سازی و نهادسازی را انقلابی نکنیم دولت اسلامی تشکیل نمی شود.

وی افزود: شهادت حاج قاسم و شهادت آیت الله رئیسی گفتمان و فکر تولید کرده و افکار عمومی را هدایت می‌کند.

ایل بیگی ضمن اشاره به راه اندازی  لایه‌های میانی که بین مردم جهت تحقق دولت اسلامی باید راه اتدازی شود افزود: حلقه های میانی، ذهن فعال و زبان گویا،جوان متعهد حزب اللهی اضلاع این مثلث در ایجاد حرکت عمومی می‌باشند.

انتهای خبر/تقی‌نژاد

نظر شما