شناسهٔ خبر: 67224590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رسانه عبری: فرار سرمایه گذاری‌ها از اسرائیل ادامه دارد - اکونیوز

اقتصاد ایران: یک رسانه اقتصادی در رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، اگر واقع گرا باشیم باید اعلام کرد، در دوره بی ثباتی خبری از سرمایه گذاری نخواهد بود.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی کالکالیست در تحلیلی که شامگاه یکشنبه در تارنمای خود منتشر کرد، به مخاطبان خود خبر داد، اتمسفر اقتصادی بی ثبات در اسرائیل باعث شده است تا ورود سرماه‌های واقعی به شرکت‌های خصوصی دشوار شود، زیرا هیچ کس از آینده خبر و اطمینانی ندارد.

در بخشی از این تحلیل آمده ست: حوادثی که اسرائیل شاهد آن بود باعث کاهش هشدی سرمایه گذاری‌های خارجی در آن شد و در کنار آن سرمایه‌های داخلی چه در بخش سازمانی و چه خصوصی نیز شاهد افت شده است.

به اعتقاد نویسنده این تحلیل: بر خلاف سال‌های قبل از 2023 که شاهد فعالیت قابل توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در اسرائیل بودیم، امروز سرمایه گذاران خارجی از فعالیت در اسرائیل نگران هستند زیر اسرائیل به ساختاری بی ثبات تبدیل شده است و خطرات ژئوسیاسی هم باعث افزایش ریسک‌های داخلی آن شده است.

مشکل اقتصاد اسرائیل امروز صرفا نبود سرمایه گذاری‌های خارجی نیست بلکه در این دوره شاهد افزایش قابل توجه خروج سرمایه‌های اسرائیلی به کشورهای مختلف جهان هستیم که بسیاری از آن به بخش‌ املاک در کشورهای مختلف منتقل شده است، امری که مفسر شرایط واقعی سرمایه گذاری‌ در اسرائیل است و باعث می‌شود تا انجام معاملات را دشوار و حجم آن را هم کاهش دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما