شناسهٔ خبر: 67224404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و هفتم خرداد؛

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/درمان رایگان برای نیمی از جمعیت کشور

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهفتم خرداد به جزئیات عفو ۲۶۵۴ محکوم،وجود ۵ هزار زندانی ایرانی درخارج ازکشور،مشاهده یوز نابالغ خارج ازمجموعه توران،اجرای طرح زنان برای زنان،٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه،۵۰ کشور دنیا مقصد صادراتی داروهای ایرانی،همکاری خیران درمقاوم‌سازی مدارس،رفع خطر۴۵ نقطه حادثه‌خیز درتهران ودرمان رایگان برای نیمی از جمعیت کشور پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

گزش پشه در برخی استان‌های کشور می‌تواند آئدس باشد/شناسایی ۹۲ بیمار و مرگ ۳ هموطن

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، گیلان، مازندران و گلستان در معرض خطر گزش پشه آئدس هستند و هر نوع گزشی که در این استان‌ها توسط پشه اتفاق بیفتد می تواند گزش آئدس باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، حسین فرشیدی در گفت و گویی با اعلام این که گزش پشه در استان های شمالی و جنوبی کشور می تواند آئدس باشد، افزود: تهوع، استفراغ، استخوان درد شدید، بدن درد از علائم تب دنگی ناشی از گزش پشه آئدس هستند. این بیماری انتقال انسان به انسان ندارد و فقط از گزش پشه آئدس به انسان منتقل می شود. این پشه برای اولین بار در سال ۹۸ در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان شناسایی شد و اقدامات برای جلوگیری از گسترش زیست بوم این پشه در کشور از همان زمان آغاز شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازگشت چهار هزار و ۲۵۱ هکتار از اراضی موسوم به «خجیر» به دولت

 رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین تکلیف اراضی موسوم به «خجیر» پس از سالیان متمادی خبر داد و گفت: برای این اراضی که از پیش از انقلاب اسلامی محل مناقشه بود به میزان چهار هزار و ۲۵۱ هکتار سند مالکیت به نام دولت صادر شد و اقدامات گسترده‌ای برای مبارزه با زمین‌خواری‌هایی که ممکن بود در آن محل شکل گیرد، صورت گرفت.

علی القاصی مهر در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران ضمن گرامی‌داشت روز عرفه و عید سعید قربان به ظرفیت‌های این شورا در جلوگیری و پیشگیری از سواستفاده‌ها و دست‌اندازی‌های احتمالی به اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: آنچه که می‌تواند از دست‌اندازی به بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری کند، تعامل و هماهنگی مستمر و ویژه میان دستگاه‌های دارای نقش و مسئول در حفظ حقوق بیت‌المال است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی برای ۷۸۹۴۸ نفر

وزیر آموزش و پرورش گفت: صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی برای۷۸ هزار و ۹۴۸ نفر و افزایش میزان آموزش‌های ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای (۲۴ نفرساعته) مشاوران، (۱۲ نفر ساعته) رابطان و (۳۶ نفر ساعته) اعضای تخصصی مراکز رشد و مشاوره تربیتی از ۸۷۶ هزار و ۲۹۰ نفر ساعت به ۳ میلیون و ۸۴ هزار و ۹۹۴ نفر ساعت صورت گرفت.

رضامراد صحرایی در صفحه ویراستی اش نوشت: یکی از قسمت های مورد توجه در بیانات مقام‌ معظم رهبری در اردیبشهت ماه امسال با فرهنگیان توانمند سازی همه جانبه معلمان بود دوران شهید جمهور یکی از پر برکت تریم دوران ها در آموزش و پرورش بود.ایشان در همه جلسات عمومی با فرهنگیان بر مبحث توانمندسازی که یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تاکید داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درمان رایگان برای نیمی از جمعیت کشور

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور در دولت مردمی از درمان رایگان برخوردار شدند، گفت: وعده شهید رئیسی درباره کاهش هزینه‌های درمانی محقق شده است.

 سعید کریمی در اجلاس معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در دولت سیزدهم ۳۳ میلیون نفر از درمان رایگان از مسیر ارجاع برخوردار شدند و هشت میلیون کودک کمتر از ۷ سال نیز مشمول درمان رایگان هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب که خدمت و خدمات رسانی دولت نباید مختل شود، این موضوع در درمان و بهداشت از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر همین اساس هم پس از شهادت رئیس‌جمهور، موضوع خدمات‌رسانی ادامه دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات عفو ۲۶۵۴ محکوم/۳۰ تبعه خارجی و ۵۳ محکوم امنیتی مشمول عفو رهبری شدند

معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و ۶۵۴ نفر از محکومان محاکم، گفت: در این مرحله ۱۸۲ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۰ نفر اتباع بیگانه و ۵۳ نفر محکومان امنیتی هستند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سعید قربان و غدیر انجام شد، اظهار داشت: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۶۵۴ نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

از مجموع ۲ هزار و ۶۵۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۲ هزار و ۵۴۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ۵۵ نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۵۲ نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۵۰ کشور دنیا مقصد صادراتی داروهای ایرانی

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: مواد اولیه و محصولات دارویی ایران توسط حدود ۱۰۰ شرکت به حدود ۵۰ مقصد صادراتی ارسال می‌شود.

 آصف مهدوی افزود: شرکت‌ های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه ‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره‌ مند شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می ‌سازد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کشف ارز و طلای قاچاق در فرودگاه امام/ ۱۰ نفر دستگیر شدند

 فرمانده پلیس فرودگاه های فرماندهی یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا از دستگیری ۱۰ نفر از قاچاقچیان ارز و طلا توسط پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

سردار محسن عقیلی در این باره گفت: با تشدید اجرای طرح های مقابله ای با قاچاق، از طریق خطوط هوایی طی هفته گذشته ۱۰ نفر از قاچاقچیان ارز و طلا به خارج از کشور، در فرودگاه امام خمینی (ره)، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۵۹ هزار دلار و یک هزار و ۶۷۴ گرم طلا ساخته شده به ارزش ۲۱۶ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال از این قاچاقچیان کشف و ضبط شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۲۶۵۰ فضای ورزشی و تربیتی در دولت سیزدهم به مدارس افزوده شد

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰ درصد به تعداد فضای ورزشی در سراسر کشور افزوده شده است ، گفت: ۲۶۵۰ فضای ورزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان در داخل مدارس در ۲۷ ماه افزوده شد که مدرسه تبدیل به کانون فعالیت شود.

صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاح همزمان ۲۰ پروژه ورزشی-طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فضاهای افزوده شده به مدارس باید به کانون‌های تربیتی و ورزشی برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه خانواده‌ها امروزه فرصت باهم بودن در یک محیط بانشاط را ندارند، این فرصت‌های تربیتی و بانشاط را در قالب مردمی سازی مجموعه‌های ورزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه ها در اختیار مادران و دختران و پسران و پدران قرار دادیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌ دولتی

مرکز توسعه آموزش مجازی، امنیت و فناوری وزارت اطلاعات آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را دریافت کنند.

در این اطلاعیه آمده است؛ کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد و نمونه دولتی برای دانش آموزان پایه ششم و نهم از طریق پنجره واحد وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir در دسترس قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

نشان نیکوکاری به تشکل‌های خیریه اعطا می‌شود

دبیرخانه نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری که با همت نهادهای حاکمیتیِ مرتبط با نیکوکاری از جمله بهزیستی، شبکه‌های ملی نیکوکاری و جمعی از کنشگران اجتماعی تشکیل شده است، طی فراخوانی اعلام کرد: نشان نیکوکاری به تشکل‌های خیریه اعطا می‌شود.

در فراخوان دبیرخانه نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری آمده است: عموم خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز سراسر کشور که در سه بخش «ارائه خدماتی، حمایتی و معیشتی»، «عمران و آبادانی» و «توسعۀ زیست‌بوم احسان و نیکوکاری» فعال هستند، از امروز تا 15 مردادماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سایت Neshanenikookari.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در بخش خدماتی و حمایتی، نشان نیکوکاری در حوزه خدماتی و حمایتی به برترین و حرفه‌ای‌ترین تشکل‌هایی اعطا می‌شود که در حوزه توانمندسازی و حمایت از اقشار و گروه‌های نیازمند مانند محرومین، زنان سرپرست خانواده، کودکان کار، معتادین، زندانیان، مهاجرین و بیماران فعالیت می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

داستان سیلاب و تالاب/چه حوضه‌های آبی از بارش‌های اخیر بهره‌مند شدند؟

بارش‌های اخیر نعمت بزرگی برای برخی حوضه‌های آبریز بود بر این اساس تالاب‌های شادگان، بامدژ، میانگران، هورالعظیم، دریاچه ارومیه، حله و هشیلان توانستند از این بارش‌ها بهره‌مند شوند اما در مقابل تالاب‌های فلات مرکزی از جمله کافتر، بختگان، گاوخونی و میقان بهره چندانی از بارندگی‌های اخیر نبردند.

تالاب های حوضه های آبی حساس اما کاربردی هستند که معمولا در پایین دست دشت ها و کوه ها قرار دارند، آب مورد نیازشان از چشمه های طبیعی، بارش ها و سیلاب ها تامین می شود بنابراین اگر این منابع آبی به خوبی مدیریت نشوند حال تالاب ها وخیم خواهد شد و قطعا آنها را از دست خواهیم داد، مانند تالاب گاوخونی، پریشان، طشت، کمجان، بختگان، هامون و جازموریان که خشک شده اند و زیستمندان تمام این پهنه های آبی یا مرده اند و یا به نقاط دیگری پناه برده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

ارائه بیش از ۱۲ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی در روز عرفه

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: روز عرفه بیش از ۱۲ هزار خدمت درمانی به حجاج کشورمان در عربستان ارائه شد.

پیرحسین کولیوند در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان صحرایی هلال احمر در عرفات گفت: زائران ایرانی صبح روز شنبه - ۲۶ خرداد - برای انجام اعمال خود در صحرای عرفات حاضر شدند.

کولیوند ادامه داد: کاروان وقوف اضطراری شامل زائران ناتوان و یا افرادی که در بیمارستان‌های عربستان عمل جراحی انجام داده‌اند نیز، با کمک کادر درمان برای انجام اعمال حج، در صحرای عرفات حضور پیدا کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

محل مشاهده یوز نابالغ خارج از مجموعه حفاظتی توران است/اعزام تیم واکنش سریع برای یافتن مادر

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محل مشاهده یوز نابالغ که جمعه ۲۵ خرداد ماه مشاهده شد در منطقه یوزکنام پل ابریشم خارج از مجموعه حفاظتی توران است و تیم واکنش سریع برای حفاظت و یافتن مادر به محل اعزام شدند.

حسن اکبری اظهار داشت: صبح روز جمعه ۲۵ خرداد ماه، خبری به سازمان حفاظت محیط زیست مخابره شد که یوزبانان پروژه حفاظت مشارکتی یوزکنام پل ابریشم یک قلاده یوزپلنگ نابالغ را مشاهده کرده‌اند که بی‌قرار بوده و مرتباً در حال صدا کردن است.

وی ادامه داد: یوز مشاهده شده از لحاظ ظاهری جثه مناسبی داشته ولی اندکی لاغر به نظر می رسید و بنا به بررسی های محلی در سه روز گذشته در این حوالی دیده شده است. ضمن اینکه توضیحات یوزبانان از رفتار حیوان و صدای آن در همان فیلم اولیه نشان دهنده نابالغ بودن یوزپلنگ است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

طرح «زنان برای زنان» اجرا می‌شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اجرای طرح «زنان برای زنان» با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی بانوان خبر داد.

انسیه خزعلی در جمع بانوان خیر از تشکیل شورای هماهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی بانوان خیر خبر داد.

وی با اشاره به توافقنامه امضا شده بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سازمان زندان ها همچنین توافق به عمل آمده با شهرداری برای حاشیه شهر هدف از تشکل را خواستن از آسیب‌های مرتبط با زنان و خانواده آنان بیان کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

٧۴ درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ٧۴ درصد شهرک‌های صنعتی کشور فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب است.

علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق ملی محیط زیست و بانک صادرات افزود: دولت همواره تاکید دارد که پیش از احداث صنعت و یا شهرک صنعتی ابتدا تصفیه خانه آن مرکز احداث شود تا کمترین هدر رفت در منابع آبی و آسیب به محیط زیست داشته باشیم.

وی اظهارداشت: آورد بارندگی در کشور ۴١٣ میلیارد متر مکعب است که سالانه ٢٧٠ میلیارد متر مکعب آن تبخیر می شود بقیه در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت استفاده می شود. در این میان همواره بر تامین مقاله محیط‌زیست هم تاکید داریم.

سلاجقه درباره تالاب انزلی گفت: امروز تالاب انزلی با مشکل انواع آلاینده ها و کاهش ورودی آب مواجه است اگر فکری برای حل معضلات این حوضه آبی نکنیم در آینده مشکل ساز خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

بنیاد مستضعفان ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد

ستاد دیه کشور اعلام کرد: بنیاد مستضعفان با تخصیص اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی محکوم جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش ستاد دیه کشور، این اقدام در آستانه عید سعید قربان صورت پذیرفته و تا پایان دهه «امامت و ولایت» طبق نظارت ستاد دیه شرایط استخلاص ۵۰۰ زندانی شناسایی شده در این طرح عملی خواهد شد.

به دنبال این طرح خداپسندانه که از تمامی استان‌های کشور مددجوی بدهکار مالی برای آزادی معرفی شده است، ۱۲ زندانی زن و ۴۸۸ بدهکار مالی مرد که اغلب در شمار سرپرستان خانواده هستند، آزاد و به آغوش خانواده‌ باز خواهند گشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

خیران مدرسه‌ساز در مقاوم‌سازی همکاری کنند

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: اکنون خیران مدرسه‌ساز را به سمت مقاوم‌سازی مدارس سوق می‌دهیم چراکه اگر ساخت مدرسه جدید ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داشته باشد با ۷ میلیارد می‌توان مدرسه را به لحاظ سازه‌ای، سیستم مکانیکی و الکتریکی استاندارد کرد.

کمبود فضای آموزشی در استان تهران برخلاف تصور عموم بسیار است و این استان در گروه ۵ استان اول در داشتن مدارس نیازمند تخریب و بازسازی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

اهدای پس‌انداز و سهیم شدن در پرداخت بدهی دو زندانی

یک بانوی نیکوکار با اهدای پس انداز یک ساله خود و همسرش و سهیم شدن در پرداخت بدهی دو زندانی، موجبات آزادی آنان را فراهم کرد.

به گزارش ستاد مردمی دیه استان تهران، به مناسبت فرا رسیدن عید قربان و دهه امامت و ولایت، بانوی نیکوکاری که مادر دو فرزند دانشجو و بازنشسته تامین اجتماعی بود، ضمن پرداخت ۵۰ میلیون تومان در آزادی دو زندانی که پدر خانواده بودند، سهیم شد.

این بانوی نیکوکار که در پرداخت بدهی دو زندانی سهیم شد، گفت: حقوق من و همسرم فقط یک حقوق بازنشستگی است ولی در طول سال مبلغی را برای کار خیر پس انداز می کنیم و با همان کار برکت پیدا می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

۴۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان تهران رفع خطر شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ورود دادستانی تهران به حوزه ایمن‌سازی راه‌ها و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، گفت: ۴۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در محورهای مواصلاتی تهران در سال گذشته، ایمن‌سازی و رفع خطر شده است.

علی صالحی ضمن تشریح دستاوردهای دادستانی تهران در حوزه حفظ حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در صیانت از حقوق شهروندان و با عنایت به آمار بالای حوادث جاده‌ای منجر به فوت یا جرح، ایمن‌سازی راه‌ها و پیشگیری از تصادفات و تلاش برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی، در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

حضور مددکار در بیمارستان‌های بالای ۳۰ هزار مراجعه‌کننده الزامی می‌شود

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: حضور مددکاران اجتماعی در بیمارستان‌های بالای ۳۰ هزار مراجعه‌کننده در سال الزامی می‌شود.

دکتر محمدمهدی فروزانفر در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان درمان دانشکده ها و دانشگاه های علاوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، اظهارداشت: مطالعات نشان داده که حضور مددکاران در بیمارستان ها به ویژه در بخش هایی مانند اورژانس ها که بیماران در شرایط استرس زیادی قرار دارند، موجب ارتقای خدمات درمانی می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

تشدید نظارت‌های بهداشتی به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و بازگشت حجاج

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان و بازگشت حجاج تاکید کرد.

دکتر حسین فرشیدی در این نامه ضمن ارسال دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در خصوص ضرورت نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در روز عید سعید قربان با اشاره به نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر و بازگشت حجاج بیت الله الحرام تاکید کرده است: به منظور جلوگیری از مخاطرات احتمالی و حفظ سلامتی هموطنان، نظارت، کنترل و اطلاع رسانی مجدانه توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده و نتایج اقدامات به این معاونت ارسال شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

۵ هزار زندانی ایرانی محبوس در خارج از کشور/ترددهای غیرمجاز بیشترین علت محکومیت

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان با اشاره به وجود پنج هزار زندانی ایرانی محبوس در خارج از کشور، گفت: بالاترین آمار محکومیت این زندانیان مربوط به ترددهای غیرمجاز و فقدان اطلاع و آگاهی از قوانین دیگر کشوها است که موجب شده برخی ایرانیان مرتکب رفتارهایی شوند که جرم محسوب می‌شود.

عسکر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، افزود: سعی داریم در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان هر زندانی ایرانی که در هر کجای دنیا در زندان محبوس است را به داخل ایران منتقل کنیم.

وی ادامه داد: حمل دارو در کشورهای همسایه یکی از موضوعات گرفتاری‌های ایرانیان در سفر به خارج از کشور است چون برخی ایرانیان داروهایی را با خود همراه دارند که نمی‌دانند در آن کشور حمل دارو جرم محسوب می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

٧۴درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه/اجرای طرح زنان برای زنان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما