شناسهٔ خبر: 67223866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس خبر داد

تجهیز منابع طبیعی فارس به دستگاه‌های دمنده مقابله با آتش سوزی در عرصه‌ها

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس گفت: با هدف جلوگیری از حریق احتمالی و نیز پیشروی و کنترل دامنه آتش در اراضی جنگلی و مراتع،دستگاه های دمنده مقابله با آتش سوزی در اختیار نیروهای منابع طبیعی، دهیاران و بسیج قرار داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، حجت اله مرادی با اشاره به تدابیر و اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی فارس از بکارگیری ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل گرما و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۳۷ قرقبان به شهرستان‌های نورآباد ممسنی و رستم اختصاص یافته که از این تعداد در حال حاضر ۲۳ قرقبان در شهرستان نورآباد و ۱۴ قرقبان نیز در شهرستان رستم در جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بکار گرفته و مشغول به فعالیت شدند.

وی در ادامه با اشاره به تأمین تجهیزات اطفای حریق مورد نیاز برای مناطق جنگلی و مرتعی مستعد آتش سوزی در فارس از اختصاص ۳۸ دمنده اطفای حریق توسط سازمان منابع طبیعی کشور به فارس خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۳ دمنده در اختیار نیروهای عملیاتی مقابله با حریق منابع طبیعی در دو شهرستان جنگلی نورآباد و رستم توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: ۲۵ دمنده در شهرستان نورآباد و ۱۶ دمنده دیگر نیز در شهرستان رستم توزیع شده است که تعدادی از این دمنده‌ها نیز با مشارکت خیرین و توسط زندانیان محکوم به مجازات جایگزین حبس خریداری و تأمین شده است.

مرادی خاطر نشان کرد: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از حریق احتمالی و نیز پیشروی و کنترل دامنه آتش در اراضی جنگلی و مراتع در اختیار نیروهای منابع طبیعی، دهیاران و بسیج قرار داده شده است.

وی از مردم و شهروندان طبیعت دوست استان درخواست کرد؛ در صورت بروز هرگونه مشکل، تخریب، آتش سوزی و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را سریعاً به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

نظر شما