شناسهٔ خبر: 67223618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شبيه‌سازی جنایات صهیونیست‌ها در مادرید

گروهی از فعالان اسپانیایی قتل عام‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را در پایتخت اسپانیا بازسازی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، جمعی از فعالان اسپانیایی طرفدار فلسطین در مرکز مادرید، پایتخت این کشور که اخیراً دولت فلسطین را به رسمیت شناخته و به شکایت آفریقای جنوبی در مورد نسل‌کشی مردم غزه پیوسته است، مراسمی را برای شبیه‌سازی قتل عام‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه برگزار کردند.

این فعالان اسپانیایی با استفاده از چفیه و نمادهای فلسطینی، با دراز کشیدن روی خیابان و پاشیدن رنگ قرمز به بدن خود، جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را شبیه‌سازی کردند. 

این افراد با این اقدام خود به دنبال روشن کردن ابعاد جنایات و کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران صهیونیست در غزه نسبت به کودکان و زنان هستند.

پیشتر خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا، گفته بود کشورش به آفریقای جنوبی در پرونده نسل‌کشی که در دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه اقدامات اسرائیل در غزه ارائه شده است، خواهد پیوست.

بدین ترتیب اسپانیا دومین کشور اروپایی شد که پس از ایرلند و به همراه شیلی و مکزیک به این پرونده پیوسته بودند.

در همین زمینه، آلبارز جمعه گذشته گفت که طرح اسرائیل برای محدود کردن خدمات کنسولی ارائه شده توسط مادرید به فلسطینی‌ها در قدس، ناقض قوانین بین‌المللی است.

اسپانیا، نروژ و ایرلند با اعلام به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تعداد کشورهایی که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، به 148 کشور از 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد رساندند.

یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اسپانیا و اظهارات یک عضو کابینه اسپانیا مبنی بر اینکه فلسطین از رودخانه تا دریا آزاد خواهد شد، اعلام کرد که تل آویو از ارائه خدمات کنسولی مادرید در قدس جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما