شناسهٔ خبر: 67223210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رمی جمرات همزمان با عید قربان در عربستان + فیلم

همزمان با عید قربان در عربستان، زائران خانه خدا مراسم رمی جمرات را هم انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، زائران بیت‌الله الحرام پس از احرام، طواف، سعی، ترویه و وقوف در کوه عرفه، با پرتاب سنگ به منا مراسم رمی جمرات را به عنوان آخرین مناسک حج انجام می‌دهند.

زائران از ابتدای سحر به سوی وادی منا در نزدیکی مکه حرکت کرده تا جمرات سه‌گانه را با هفت سنگریزه که در مزدلفه جمع‌آوری کرده بودند سنگسار کنند، سپس دوباره به مکه بازگردند تا قربانی‌های خود را انجام داده و طواف وداع را در مسجد جامع انجام دهند.

مراسم رمی جمرات در روز اول عید قربان انجام می‌شود و زائران به طور معمول گوسفندی را ذبح کرده و گوشت آن را به عنوان قربانی بین نیازمندان تقسیم می‌کنند.

به گفته مقامات سعودی، در مراسم حج حدود ۱.۸ میلیون نفر از جمله ۱.۶ میلیون نفر از خارج از این کشور گرد هم آمده‌اند. در سال ۲۰۱۹ تعداد زائرین بالغ بر ۲.۵ میلیون بود که پس از همه‌گیری کرونا ابتدا مراسم حج به مدت یکسال متوقف شد و سپس به تدریج با رعایت اصول بهداشتی و محدودیت تعداد حجاج از سرگرفته شد.

<div id="video-display-embed-code_3482852"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4221890/3482852?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما