شناسهٔ خبر: 67222660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دلسوزان کشور نسبت به حضور در انتخابات خود را مسوول می دانند - اکو

اقتصاد ایران: ری- تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)با اشاره به اینکه دلسوزان مملکت نسبت به حضور در انتخابات خود را مسوول می دانند، گفت: هیچ عاملی به اندازه پشتیبانی مردم برای دولت قدرت نمی‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق جهادگران استان تهران با آرمان‌های امام راحل که امروز ۲۷ خردادماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی و همزمان با هفته جهاد کشاورزی و با حضور رئیس سازمان و همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیران و کارکنان وزارت و جمعی از خانواده معظم شهدا و جانبازان معزز برگزار شد اظهار کرد: هرکسی دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت به حضور در انتخابات مسئول است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از دعای عرفه سیدالشهدا (ع) که ایشان از خداوند «بی نیازی»، «اطمینان قلب»، «اخلاص»، «قدرت تشخیص درست امورات شریعت» و «بهره‌مندی از اندام» را طلب می‌کنند، گفت: در آخرین درخواست ایشان این نکته مهم وجود دارد که خداوند این توفیق را باید به ما بدهد تا از سر و چشم و سایر اعضا و جوارح خود به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: در سوره یس هم آمده است که هنگام ورود به قیامت دهان شما بسته می‌شود و دستتان و پاها شهادت می‌دهند. در آیه‌ای دیگر هم به انسان توصیه شده که سخن بی مورد نگوید، چرا که تک تک آنها را مورد پرسش قرار می‌دهیم. لذا درخواست سید الشهدا (ع) بدین معناست که خدایا توفیقی بده که در روزی که همه فرار می‌کنند و هیچ اندوخته‌ای برای انسان فایده ندارد، دست و پا شهادت دهند در راه خدا کرده‌ایم. از همین رو، جهاد سازندگی از فعالیت‌هایی است که انسان اگر خالص باشد، می‌تواند به واسطه آن در آخرت شهادت دهد که در راه خدا آن را انجام داده است.

سید حسن خمینی افزود: جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب شکل گرفت از مصادیق دعای امام حسین (ع) است. جهاد یک فعالیت جمعی است و «با هم» باید صورت گیرد. امام روزی که آمد، با مردم آمد. چون مردم در صحنه بودند، ایشان دست بر هر مشکلی گذاشت آن را حل کرد. پیدایش جهاد سازندگی ابتدا برای برداشت محصولات بلاتکلیف بود؛ شروع یک کار شد و همه رفتند. جنگ هم وقتی شروع شد، بسیج ۲۰ میلیونی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی یکی از استراتژی‌های مهم امام برای حل همه مشکلات کشور است، گفت: هیچ مشکلی در کشور نیست که با حضور مردم باقی بماند و از سوی دیگر، هیچ مشکلی هم نیست که بدون حضور مردم حل شود. من چندین بار از مقام معظم رهبری شنیده‌ام که وقتی سیل خروشان اراده ملی حرکت می‌کند، هیچ خارجی هم نمی‌تواند مقابل آن بایستد، چه برسد به دشمن داخلی.

یادگار امام راحل تأکید کرد: قدرت مرهون مؤلفه‌های مختلفی است، اما هیچ عاملی به اندازه پشتیبانی مردم برای دولت قدرت نمی‌آورد. هرکس دلش به حال خودش، اقتصاد، فقر و گرانی مملکت می‌سوزد، نسبت به حضور در انتخابات و تشکیل یک دولت قدرتمند مسئول است و نسبت به این مسأله با حساسیت برخورد کند. اینکه چه کسی می‌آید در درجه دوم از اهمیت است، مهم پشتوانه بزرگ ملت برای دولت است.

وی ادامه داد: اگر دولت‌ها برآمده از قدرت ملی باشند، هم در داخل توان حل مشکلات را دارند، چرا که مقاومت‌های خاصی که ممکن است از طبقات یا گروه‌هایی رخ دهد در مقابل آنها نیست، و هم در مقابل خارجی‌ها مانند آب پاک کننده، تمام مشکلات را حل می‌کنند.

نظر شما