شناسهٔ خبر: 67222099 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بررسی ارزش خرید کوییک GX-L - اکونیوز

اقتصاد ایران: عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا طرح جدید فروش برخی محصولاتش را برای عید سعید قربان منتشر کرده است که شامل کوییک GX-L نیز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کوییک GX در واقع نمونه جدیدی از همان کوییک S است که حالا پیشرانه جدید M15-GSI را دارد. این همان پیشرانه ای است که سهند و اطلس هم بکار رفته است. این موتور توان تولید نهایت قدرت 91 اسب بخار و نهایت گشتاور 137 نیوتن متر را دارد و با اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی (VVT-i)، حالا گشتاور را در دور های پایین تر به راننده می دهد و عملکرد بهتری دارد. این نسخه از کوییک یعنی GX-L از امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب و … بهره می برد و سرآمد امکاناتش سیستم کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است. مهمترین مزیت این خودرو بهره گیری از نسل جدید پیشرانه خانواده پلتفرم 200 سایپا است که توان بهتر و مصرف سوخت کمتر مشابه اطلس ارائه می کند وبا امکانات کمتر طبیعتا قیمتی کمتر از اطلس را برای خرید آن پرداخت می کنید. کوییک GX-L را می توان گزینه ای اقتصادی در خانواده محصولات سایپا دانست که قوای محرکه به روز و سیستم ایمنی قابل قبولی دارد.

 

تغییرات انجام شده بر روی موتور کوییک در نسخه جدید GX-L شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، اصلاح سامانه خنک کاری، ارتقا پورت‌های هوا و دود، استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT، میل سوپاپ جدید و افزایش نسبت تراکم موتور تا 10.5 با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است. استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت کمک کرده است. با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتورها و طرح منیفولد دود استیل (به جای طرح چدنی M15 معمولی) در این موتور استفاده شده است.

 

پیشرانه جدید M15i گروه خودروسازی سایپا که روی محصولات پلتفرم X200 نصب می شود در کنار افزایش قدرت تا 90 اسب بخار و همچنین افزایش گشتاور به 137 نیوتون متر، بیشتری قدرت و بیشترین گشتاور را روی دور موتور کمتری نسبت به پیشرانه M15 به دست می آورد که در نتیجه موجب کاهش محسوس مصرف سوخت می شود. این تغییر در طراحی موجب کاهش 0.5 لیتری مصرف سوخت میانگین این پیشرانه و کاهش آن به زیر 7 لیتر و عدد 6.77 لیتر در صد کیلومتر شده است.  حداکثر قدرت در این پیشرانه به جای دور موتور 5400 روی دور موتور 5250 به دست می آید و حداکثر گشتاور نیز به جای دور موتور 4250 موتور M15 روی دور موتور 4000 به دست می آید.

دانلود با کیفیت

نظر شما