شناسهٔ خبر: 67222040 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسعه حمل و نقل عمومی؛ مطالبه اساسی تهرانی‌ها/۲۰

اتوبوس‌های جدید تهران در خطوط شرقی و جنوب پایتخت فعال شدند

فائزه نجارزادگان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تجهیز ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز فعالیت آنها در خطوط مناطق شرق و جنوب شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اتوبوس‌های جدید از محل قراردادهای شهرداری و از طریق شرکت‌های داخلی تأمین و به ناوگان اضافه شدند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی توجه ویژه ای به حوزه حمل و نقل دارد، اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های نوسازی شده شهر تهران به بیش از ۹۴۰ دستگاه رسیده که در خطوط به کار گیری شده است.

علیزاده ادامه داد: سال گذشته با توجه به نیاز مردم غرب تهران در مرحله نخست، نوسازی ناوگان تعدادی از خطوط اتوبوسرانی در مناطق غربی انجام شد و در این مرحله نوسازی خطوط شرقی و جنوبی پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

علیزاده با اشاره به اینکه با کمک مجموعه خودرو سرویس شهر ۴۱۶ دستگاه اتوبوس را به غرب تهران تحویل دادیم، خاطرنشان کرد: ناوگان جدید اتوبوسرانی پس از نصب ردیاب، کارتخوان و تجهیزات لازم در پهنه شرق و جنوب تهران به کارگیری شده و شهروندان مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۷،۱۴، ۲۰، از خدمات این اتوبوس‌ها بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تهران برای رسیدن به شرایط مطلوب باید ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد، تصریح کرد: با اضافه شدن اتوبوس‌های نو اتوبوس‌های فرسوده از خطوط خارج می‌شوند و تا پایان سال با رشد چشمگیر ناوگان اتوبوسرانی چهره شهر تغییر خواهد کرد و باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ضمن نوسازی ناوگان به بحث بازسازی هم توجه ویژه داریم، خاطر نشان کرد: در مجموع ۴۶۴ دستگاه اتوبوس به طور کامل اورهال شدند و با نوسازی انجام شده، اتوبوس‌های شاغل در تهران به ۲۱۵۰ دستگاه رسید که جهش بسیار خوبی خواهد داشت.

نظر شما