شناسهٔ خبر: 67222025 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خرید برق از کشاورزان

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: براساس طرحی که به زودی اجرای می شود، کشاورزان در صورت همکاری بیشتر با برنامه های مدیریت مصرف برق، می توانند میزان صرفه جویی شده را به نرخی چهار برابر بالاتر از قیمت تامین برق به فروش برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: کشاورزان در صورت استفاده از نیروگاه های خورشیدی، از معافیت های مرتبط با طرح های مدیریت بار بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین اگر معادل ٨٠ درصد ظرفیت برقی چاه ها از نیروگاه های خورشیدی برای تامین برق استفاده شود، معافیت لازم را از طرح های مدیریت بار تابستان خواهند داشت و همچنین در صورتی که کشاورزان پنج ساعت که شامل ساعات گرم بعد از ظهر تابستان است با صنعت برق همکاری کنند، هزینه برق مصرفی در بقیه ١٩ ساعت شبانه روز رایگان خواهد بود.

مدیرعامل توانیر در عین حال از خرید برق صرفه جویی شده توسط کشاورزان خبر داد و گفت: اگر کشاورزان بتوانند با بهینه سازی سیستم های برقی چاه های کشاورزی و یا همکاری بیشتر، صرفه جویی بیشتری داشته باشند، به صورت پلکانی افزایشی، برق صرفه جویی شده را با نرخی در حدود دو هزار و ٥٠٠ تومان یعنی ٤ برابر هزینه تامین برق از آنها خریداری خواهیم کرد.

رجبی مشهدی افزود: براساس محاسبات صورت گرفته، هر چاه کشاورزی با مصرف متعارف، می تواند از این طریق و با اندکی صرفه جویی بیشتر، در حدود ٨ تا ١٠ میلیون تومان از صنعت برق پاداش دریافت کند که البته باید پیشتر این همکاری را به اداره برق منطقه خود اعلام کنند.

نظر شما