شناسهٔ خبر: 67221958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

باکتری خطرناک که می‌تواند در رخت‌خواب شما باشد

کارشناسان اظهار کردند باکتری‌هایی که با آنها می‌خوابید می‌توانند باعث عفونت در بدن شما شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ، آیا می‌دانستید که باکتری‌های مسری ازجمله اشرشیاکلی (E.Coli) ممکن است در رختخواب شما زندگی کنند؟ این باکتری در کنار ۱۰ میلیون کنه گرد و غبار و استافیلوکوک اورئوس است که می‌تواند باعث عفونت پوست و در برخی موارد ذات‌الریه شود.

ایسنا در خبری نوشت:علاوه بر این، عادات به ظاهر بی‌ضرر شما قبل از خواب نیز می‌تواند اوضاع را بدتر کند، البته برای جلوگیری از این مشکلات، چند راهکار وجود دارد که در ذیل به آنها اشاره شده است.

همیشه هنگام بیدار شدن از خواب به مدت ۳۰ دقیقه تخت خود را در معرض هوا قرار دهید و ملحفه رختخواب خود را هر هفته عوض کنید. هر روز صبح تخت خود را در معرض هوا قرار دهید زیرا همانطور که گفته شد، کنه‌ها و باکتری‌ها به تشک شما علاقه دارند، اما هوای خنک و نور برعکس چیزی است که آنها نیاز دارند. بنابراین، هنگامی که از رختخواب بیرون آمدید، به جای اینکه بلافاصله آن را مرتب کنید، لحاف را از تشک خود جدا کرده و به مدت ۳۰ دقیقه آن را در معرض هوا قرار دهید. اگر بتوانید مدت طولانی‌تری اجازه دهید، رختخواب شما در معرض هوا قرار بگیرد عالی است، اما حتما ۳۰ دقیقه را فراموش نکنید.

هرگز در رختخواب خود غذا نخورید و ننوشید و از قرار دادن هر چیز خیس روی تشک خودداری کنید. خوردن و آشامیدن در رختخواب می‌تواند توجه موجودات ناخوشایندی یعنی مگس‌ها، مورچه‌ها و حتی سوسک‌ها را به رختخواب شما جلب کند.

با توجه به اینکه که سودوموناس آئروژینوزا می‌تواند روی جوراب‌های شما زندگی کند هرگز جوراب خود را در رختخواب نپوشید.

از غذا خوردن در حالت دراز کشیده درون رختخواب نیز اجتناب کنید زیرا می‌تواند بر خواب شما تاثیر بگذارد و شما را در معرض خطر رفلکس اسید قرار دهد و شما را در طول شب بیدار نگه دارد. در حالت ایده‌آل، حدود ۳ ساعت قبل از خواب غذا بخورید و همیشه نوشیدنی‌ها را روی میز کنار تخت خود قرار دهید تا از هرگونه ریزش روی تشک خود جلوگیری کنید.

دوش گرفتن در شب باعث می‌شود هنگام رفتن به رختخواب تمیز باشید. عرق می‌تواند باعث ایجاد رطوبت در رختخواب شود که به رشد باکتری‌ها کمک می‌کند، به‌ویژه اگر اتاق خود را تهویه نکنید.

در حالت ایده‌آل، درست قبل از خواب دوش بگیرید زیرا تغییر دما از دوش آب گرم به اتاق خنک می‌تواند دمای بدن شما را نیز کاهش دهد. دمای بدن شما به‌طور طبیعی در هنگام خواب کاهش می‌یابد، بنابراین این افت به شما کمک می‌کند سریعتر به خواب عمیق بروید.

۲۳۳۲۱۷

نظر شما