شناسهٔ خبر: 67221864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساکنان محله‌های فرسوده شهر‌ها همشهریان ما هستند

آیینی گفت : ساکنان محله‌های فرسوده شهر‌ها همشهریان ما هستند لذا نباید در دریافت خدمات نگاه حاشیه‌نشینی به آنها باشد.

صاحب‌خبر -

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در نشستی در استانداری کرمانشاه گفت : مهاجرت برای داشتن زندگی بهتر حق مردم است و این مدیران شهری هستند که باید برای ساماندهی مهاجرت تدبیر داشته باشند.

وی طرح بازآفرینی شهری را مختص دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید دانست و ادامه داد: بالاترین سطح تعامل برای بازآفرینی در این دولت شکل گرفته است.

آیینی تاکید کرد: بازیگر اصلی و مسئول این طرح شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی بازآفرینی هستند.

وی اعضای شورای اسلامی شهر‌ها را سفیران بازآفرینی دانست و گفت: این اعضا باید پیام بازآفرینی را به ساکنان بافت‌های فرسوده برسانند و آنها را نسبت به حقوقشان آگاه کنند.

وی اولین مطالبه کودکان ساکن در بافت‌های فرسوده را آسفالت معابر برای بازی بدون گرد و خاک دانست و افزود: با توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده درآمد و کیفیت زندگیشان بالاتر می‌رود.

آیینی در زمینه عملکرد دولت سیزدهم در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار واحد فرسوده برچیده و برای ۲۸۶ هزار واحد نیز پروانه ساخت صادر شده است که از این تعداد ۱۰۴ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: این آمار یک رکورد محسوب می‌شود به گونه‌ای که هم اکنون ۶۹۰ شهر در کشور در حال صدور پروانه نوسازی هستند ضمن اینکه در حال تدوین بسته تشویقی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم.

وی با اشاره به وجود ۲۶ محله کمتر برخوردار در شهر کرمانشاه بیان کرد: نمره ارزیابی نوسازی مسکن در کرمانشاه خوب است و رشدی چندده پله‌ای را در استان نشان می‌دهد.

آیینی، دلیل آمار اندک جانباختگان زلزله بزرگ ترکیه را شتاب خوب در نوسازی دانست و گفت: اگر دولت ترکیه به سمت نوسازی نمی‌رفت آمار کشته‌ها خیلی بیشتر می‌شد.

این مقام مسئول از شهرداری کرمانشاه خواست، هزینه صدور پروانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده را صفر کند.

وی افزود: به مظنور تسهیل در نوسازی بافت‌های فرسوده حتی قانونی تصویب کرده ایم که نسبت به ساخت پارکینگ منازل سختگیری کمتری وجود داشته باشد و امکان ساخت پارکینگ مزاحم قانونی نیز وجود دارد چرا که اولولیت اول ما در این محلات حفظ جان افراد است.

آیینی، از اجرای ۸۴۰ پروژه روبنایی و زیربنایی بازآفرینی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان بافت‌های فرسوده است.

وی به آسفالت ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از معابر بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌های خوب انجام شده در شهر کرمانشاه از بن بست خارج کردن شهرک‌های حاشیه نشین توسط شهرداری است که در حقیقت با این کار حیات به این شهرک‌ها داده شده است .

نظر شما