شناسهٔ خبر: 67221217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آوار ۴۰۰ هزار تن سنگ روی مفقودین ریزش معدن در شازند

در حالی ماشین آلات سپاه برای سرعت بخشیدن به عملیات جستجوی مفقودین صورت گرفته که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی بیش از ۴۰۰ هزار تن سنگ روی چهار راننده ماشین‌آلات معدنی آوار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در ساعت 9:45 دقیقه صبح امروز خبر ریزش یکی از معادن اطراف شازند به ستاد مدیریت بحران واصل شد که بلافاصله عوامل امدادی و بخش‌های  فنی و مهندسی از سطح شهرستان‌های اراک و شازند برای برآورد حادثه حضور پیدا کردند.

این درحالیست که "کاظمی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی در حاشیه حضور در عملیات امداد و نجات در این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حادثه رخ داده در معدن شن و ماسه شازند، بیش از 400 هزار تن سنگ روی چهار راننده ماشین‌آلات معدنی آوار شده که البته عملیات امداد و نجات و جست‌وجو از همان ابتدا آغاز شد و همچنان ادامه دارد. حدوداً 45 تیم تخصصی در این عملیات شرکت دارند و تجهیزات مختلف اعم از دستگاه‌های آنست، سگ‌های زنده‌یاب و ... مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: به دستور استاندار مرکزی، تیم‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا اطلاع ثانوی در آماده‌باش هستند و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد به طوری که در این عملیات حدود 45 گروه شامل نیروهای امدادی و عملیاتی از استان‌های قم، همدان و لرستان حضور دارند.

اعزام ماشین‌آلات مهندسی سپاه برای کمک به آواربرداری معدن شازند

"سرهنگ محمد گودرزی" معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سرعت بخشی به جستجوی مفقودشدگان اظهار داشت: باتوجه به اتفاق پیش آمده در یکی از معادن شهرستان شازند و ریزش آوار با درخواست ستاد پاسخ به بحران، بلافاصله ماشین‌آلات مهندسی سپاه به منطقه اعزام شد.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر با کمک همه‌ دستگاه‌های امدادرسان، پیکرهای مفقود شده از زیر آوار خارج شوند که سپاه و بسیج با استفاده و به‌کارگیری استعداد و ظرفیت خود برای امدادرسانی  تا پایان عملیات آواربرداری در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، طی ساعات گذشته پیکر دو نفر از مفقودین این حادثه از زیر آوارها بیرون کشیده شده این درحالیست که جستجو برای یافتن دو مفقودی دیگر در این حادثه با حضور نیروهای امدادی همچنان باسرعت ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

نظر شما