شناسهٔ خبر: 67221118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

بررسی احداث واحدهای تولید بنزین از متانول در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

اجرای طرح احداث واحدهای MTG (تبدیل متانول به بنزین) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی معاونت امور انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از منطقه ویژه اقتصادی لامرد، هیئت تخصصی و علمی مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری به‌منظور بررسی طرح احداث واحدهای پتروشیمی MTG (تبدیل متانول به بنزین)، برای حل مشکل ناترازی بنزین در کشور، همچنین رفع مشکل ناترازی گاز در زمستان از طریق احداث واحدهای مینی ال‌ان‌جی از منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید و ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کانون مستعد صنعتی معدنی را  بررسی کرد. 

کوروش فتاحی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، در این نشست با تشریح و تبیین ظرفیت‌ها و فرصت‌های کم‌نظیر این کانون صنعتی و معدنی، گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان ایمیدرو، نویدبخش فصل تازه‌ای از مسیر توسعه و پیشرفت و همگرایی با رویکرد تبدیل بالقوه‌ها به فعل‌ است.

وی تصریح کرد: با تلاش و مجاهدت نیروهای متخصص و متعهد اراده کرده‌ایم چهره اقتصادی منطقه را متحول کنیم و خوشبختانه ثمره آن حضور و جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری هزاران میلیاردی در حوزه‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی لامرد است. 

محسن اسدبیگی، رئیس گروه نفت و گاز معاونت امور انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری نیز با تحسین تحولات و پیشرفت‌های توسعه‌ای منطقه ویژه، وجود تیم متخصص و فعال را عامل اصلی تحولات و پویایی در این کانون صنعتی و معدنی دانست و گفت: در کشور ما برای پیشرفت پروژه موانع زیادی وجود دارد و تنها با پیگیری، ممارست و اراده بر مشکلات و چالش‌ها غلبه می‌کنیم.

وی وظیفه اصلی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری را کمک به توسعه و پیشرفت از طریق انتقال فناوری و همکاری‌های بین‌المللی فناورانه دانست.

رئیس گروه نفت و گاز معاونت امور انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، پارک فناوری پردیس را یکی از خروجی‌های ۲۰ سال پیش این مرکز نام برد و بیان کرد: ما مجموعه‌ای نقطه‌زن هستیم و تا یک پروژه به بهره‌برداری نرسد آن را رها نمی‌کنیم.

اسدبیگی در پایان با اشاره به موضوع MTG و ناترازی بنزین در کشور، یادآور شد: با توجه به مازاد متانول در کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد را مستعد اجرای طرح احداث واحدهای پتروشیمی تبدیل متانول به بنزین (MTG) و صنایع دانش‌بنیان با فناوری بالا می‌دانیم.

نظر شما