شناسهٔ خبر: 67220860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع اعتبارات نوسازی مدارس، متناسب با نیاز منطقه‌ای

معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اعتبارات نوسازی مدارس در متناسب با نیاز هر استان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علیرضا راشکی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های دارای مدارس دونوبته بجنورد و شیروان داریم، گفت: اعتبارات استانی نوسازی مدارس، متناسب با نیاز منطقه‌ای افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: تعهد خیران مدرسه ساز در سال گذشته ۱۱۴ هزار میلیارد ریال گزارش شد.

معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه خیرساز کشور در حال ساخت است.

وی با اشاره به شناسایی ۲۳ هزار خیر مدرسه ساز در کشور افزود: شمار این نیکوکاران بیش از این است، زیرا بسیاری از خیران به صورت گمنام فعالیت می‌کنند.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: خیرین مدرسه ساز نقش آفرینی موثری در اعتلای مجموعه آموزش و پرورش کشور دارند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: زمانی که خیر مدرسه ساز به احداث یک مدرسه کمک می‌کند به نوعی به یک نسل کمک کرده تا آن نسل آگاه و روشنفکر بتواند شرایط را برای بهبود آینده کشور رقم بزند.

وی گفت: در دولت سیزدهم هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس احداث شد که این مهم با کمک خیرین و مسئولان انجام شد که منجر به اعتلای ساختار فضای آموزشی استان شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از رشد ۸۰ درصدی تعهدات خیرین نسبت به پارسال خبر داد و گفت: در سال گذشته تعهدات خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی به ۱۱۲ میلیارد تومان رسید.

اکبری افزود: در این مدت ۱۸۵ کلاس در قالب ۳۹ مدرسه با اعتبار ۲۰۵ میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: در سال ۱۴۰۲، مجموع اعتبارات ملی و استانی این اداره کل با ۳۰ درصد رشد به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس در دست احداث است.

در جشنواره خیرین مدرسه ساز، از نیک اَندیشانی تجلیل شد که پارسال در ساخت ۱۸۵ کلاس درس جدید برای دانش آموزان استان مشارکت کردند.

<div id="video-display-embed-code_11223464"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261502/11223464?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما