شناسهٔ خبر: 67220558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش کهریزک مطرح شد؛

نهادینه سازی و اقناع فرهنگی؛ هدف تدوین شیوه نامه جدید شورای فرهنگ عمومی

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری؛ در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بخش کهریزک که به ریاست حجت الاسلام باقری امام جمعه و با حضور گراوند بخشدار و نایب رئیس شورا، کلهر شهردار و دیگر اعضا تشکیل شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی، شوراهای فرهنگ عمومی را اصلی ترین و جدی ترین مرجع تصمیم گیری حوزه های فرهنگی شهرستان ها دانست و اظهار کرد: برنامه ها و تصمیم گیری های فرهنگی با رویکرد ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی جامعه باید به صورت سازمان یافته و منسجم از طریق این شوراها اتخاذ و اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین شیوه نامه اجرایی و دستور العمل جدید شوراهای فرهنگ عمومی گفت: این شیوه نامه با تغییرات ساختاری و نوین به تصویب رسیده که به زودی در اختیار شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها قرار خواهد گرفت. این تغییرات بر اساس دریافت اقتضائات فرهنگی و نیازمندی های اجتماعی در سطح کلان جامعه ایجاد شده است که تا حد ممکن نقایص آن برطرف شده و اعضای حقوقی و ارکان شوراها و همچنین محدودیت اعضای مدعو در آن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تسهیل گری، دغدغه مندی کنشگران و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی، اهتمام  و جدیت در روانسازی و نهادینه کردن امور فرهنگی و در نهایت اقناع فرهنگی را از جمله اهداف و دستاوردهای متصور این شیوه نامه دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران همچنین در خصوص احداث پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری باقرشهر بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام ظرفیت و توانایی در زمینه تجهیز و تامین نیروی انسانی و شروع به کار مجتمع آماده همکاری است که این مهم مستلزم هم افزایی و مشارکت نهادهای متولی ساخت و آماده سازی ساختمان مجتمع و اتمام مراحل عمرانی آن است.

در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش کهریزک، جلالوند معاون دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران و مشاور فرماندار ویژه شهرستان ری و حجت الاسلام باقربیک مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران نیز به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند و گزارشی از فعالیت ها و برنامه های اجرایی حوزه های خود ارائه کردند.

 لازم به ذکر است که نحوه برگزاری برنامه ها و فعالیت های مناسبت غدیر و دهه امامت و ولایت، تشکیل کمیته های تخصصی شورای فرهنگ عمومی، ایجاد تمهیدات لازم در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری برنامه های حوزه خانواده با هدف نشاط آفرینی، تحکیم خانواده و آموزش و ارتقای دانش اجتماعی و همچنین گفتمان های راهبردی و اوقات فراغت از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و در پایان تصمیماتی به صورت مصوبه به تصویب رسید.

گفتنی است که شورای فرهنگ عمومی در بخش های قلعه نو و فشافویه نیز برگزار شد و در این نشست ها اعضای حاضر در خصوص مهمترین برنامه ها و چالش های هنری و فرهنگی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما