شناسهٔ خبر: 67220211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مکالمه تلفنی سران ایران و عراق/تاکید بر تقویت روابط اقتصادی دو کشور

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : سرپرست ریاست جمهوری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق را موجب ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط سیاسی فیمابین دانست و تصریح کرد: از لوازم تقویت روابط اقتصادی، رفع موانع همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور است.

صاحب‌خبر -

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با سرپرست ریاست جمهوری ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دکتر مخبر، دولت، مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر شهادت دکتر رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت و اظهار داشت: این ضایعه نه تنها برای ایران بلکه برای عراق و امت اسلامی خسارتی بزرگ بود.

خبر مرتبط
تماس تلفنی مخبر و پیگیری آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جاده چالوس

سرپرست ریاست جمهوری امروز در تماس تلفنی پیگیر آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جاده چالوس و روند امدادرسانی به سیل‌زدگان و بازگشایی این محور پرتردد شد.

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه دولت عراق برای ارتقای سطح همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها تلاش می‌کند، تقویت بیشتر روابط را ضرورتی برای منافع  هر دو ملت دانست.

 رشید همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، برای مردم و دولت ایران در برگزاری این رویداد مهم آرزوی موفقیت کرد.

 محمد مخبر نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی مجدد از ابراز همبستگی و همدردی دولت و ملت عراق در غم شهادت دکتر رئیسی و همراهانش، اعلام عزای عمومی در این کشور به این مناسبت را نشانه عمق پیوندهای ناگسستنی دوستی میان دو ملت و کشور دانست و اظهار داشت همانگونه که حمایت‌های رئیس جمهور شهید و جنابعالی سهم موثری در گسترش و پیشبرد تعاملات ایران و عراق داشته است، سفر برنامه‌ریزی شده دکتر رئیسی به عراق نیز می‌توانست نقطه عطفی در روند روابط فیمابین باشد.

سرپرست ریاست جمهوری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور را موجب ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط سیاسی فیمابین دانست و تصریح کرد: از لوازم تقویت روابط اقتصادی، رفع موانع همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور است که اطمینان دارم با مدیریت جنابعالی انجام شده و شاهد گسترش روزافزون تعاملات اقتصادی و تجاری فیمابین خواهیم بود.

 مخبر همچنین کنش‌های موثر عراق در مسائل و عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در موضوع غزه را هوشمندانه و عزتمندانه توصیف کرد.

نظر شما