شناسهٔ خبر: 67219916 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

آیت الله رئیسی بعد از سه، چهار دهه منش و روش شهید بهشتی و شهید رجایی را زنده کرد

ارشدی گفت: مردم ما باید افرادی را انتخاب کنند که بدانند از جنس خودشان است و فقط برای خدمت آمده‌اند.

صاحب‌خبر -

گروه تجسمی خبرگزاری هنر ایران: مهرزاد ارشدی عکاس پیشکسوت و با سابقه دفاع مقدس دفاع مقدس در گفت‌وگو با هنرآنلاین بیان کرد: بعد از دهه اول انقلاب که دهه پرجنب‌وجوشی بود و نهادهایی مثل جهاد کار می‌کردند و دولت‌های انقلابی مثل دولت شهید رجایی بر سرکار آمدند، اتفاقات خوبی داشت شکل می‌گرفت که سیاست‌های مزورانه شیطان و ایادی‌اش باعث شد که انقلاب ما از آن اهداف اصلی‌اش فاصله بگیرد و متاسفانه یک مقدار ناامیدی در اقشاری که پایه‌های انقلاب بودند رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: در طی سه دهه گذشته و در سال‌های بعد از جنگ با توجه به مشکلاتی که کشور داشت، حرکت‌هایی در جهت بازسازی کشور انجام شد ولی متاسفانه توسعه همه ‌جانبه‌ای در همه شئونات شکل نگرفت، به طوری که مشاهده می‌کنید در دهه گذشته بخش‌های مهمی از کشور یعنی مردم دهک‌های پایین خصوصاً در بخش‌های کارگری آسیب جدی دیدند و اکثر پروژه‌های بزرگ و کارخانجات رو به تعطیلی رفتند. سیاست‌های غیرکارشناسی که ناشی از مدیریت‌های دنیاطلب، تجملگرا و لیبرال بودند باعث شدند کشور به سمتی برود که اقشار ضعیف جامعه دچار آسیب جدی شوند.

ارشدی کارنامه دولت شهید رئیسی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با آمدن آیت الله رئیسی دوباره یک بارقه امیدی شکل گرفت، هرچند مدیریت در کشور کهن ‌سال شده بود و تیم جوانی که می‌خواستند بیایند، باید مجدداً تجربیاتی انجام می‌دادند و تیم‌های قبل تمایل برای انتقال تجربیاتشان نداشتند و همین امر سبب شد با مشکلاتی در کشور مواجه شویم، اما همه این موضوع‌ها را خود آیت الله رئیسی با تلاش‌های شبانه‌روزی، ارتباط با مردم و حضور در کف میدان را جبران کرد.

وی در ادامه افزود: اندک شمار بودند روؤسای‌ جمهوری که در سطح کلان برنامه‌ریزی در کشور و در سطح بین‌الملل فعال باشند و در کف میدانِ کارهای عمرانی، اجرایی و رفاهی حضور داشته باشد. این چند بٌعدی بودن آیت الله رئیسی و دوری از جناح‌بندی‌های سیاسی و حاشیه‌های سیاسی باعث شده بود که ایشان دوباره چراغ امید را در دل مردم شهید‌پرور ایران و محرمان روشن کنند و آنها را امیدوار بکند که عدالت اسلامی برپا شود.

ارشدی درباره دلیل موفقیت و محبوبیت آیت الله رئیسی، توضیح داد: این امر موجب شد قشر زیادی از جوان‌های کشور به چرخه کار، زندگی، تلاش و اقدام برای ازدواج باز گردد و این مدیریت هوشمند، توانمند، دلسوز انقلابی ولایی کف میدان موفق شد تا حدودی جبران 30 سال گذشته را بکند و این نقطه مهم دولت شهید رئیسی بود که دوباره روحیه انقلابی بودن و انقلابی کار کردن و انقلابی زیستن را در بین مسئولین ترویج داد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: اگر کشور بخواهد همین روش و همین راه را ادامه دهد و در عرصه‌های بین‌الملل دارای دیپلماسی قوی باشد، باید از این نوع نگاه و از این روش که خودش برای خودش یک مکتبی بود، پیروی کند؛ «مکتب شهید رئیسی» و «مکتب حاج قاسم» از مکتب ولایت و اهل بیت و ‌اسلام سرچشمه می‌گیرد.

ارشدی مسئولانی که به دنبال تجمل‌گرایی هستند را فاقد صلاحیت  اداره کشور خواند و گفت: کسانی که فرزندانشان به خارج از کشور می‌فرستند و اصلاً دانشگاه‌های کشور را قبول ندارند و بچه‌هایشان را در دانشگاه‌های بزرگ دنیا بورسیه می‌کنند و پول‌های مملکت را به این کشورها سوق می‌دهند، نمی‌توانند برای مردم و کشور کار مثبتی را انجام دهند و مردم ما باید این نکات ظریف را مد نظر داشته باشند و افرادی را در این عرصه انتخاب و حمایت کنند که بدانند از جنس خودشان است و بدانند که فقط برای خدمت آمدند.

وی در پایان با درود به روح پرفتوح رئیس جمهور شهید ایران اسلامی شهید آیت الله رئیسی گفت: ایشان به حق راه و روش شهید بهشتی و شهید رجائی را بعد از سه، چهار دهه دوباره برای کشور انقلابی ما زنده کرد.

 

نظر شما