شناسهٔ خبر: 67219691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

تهران - ایرنا - مراسم باشکوه قرائت دعای پر فیض عرفه درشهرستانهای استان تهران بویژه در اماکن و آستانهای مقدس و متبرکه و گلزار شهدای استان و قطعه های شهدا در بهشت زهرا (س) با حضور خانواده شهدا ، مردم مومن و زائران و مجاوران حرم های مطهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،دعای پرفیض عرفه در تمامی اماکن مقدسه ، آستانهای مقدس، مساجد،تکایا و حسینیه در شهرستانهای استان تهران از جمله آستان مقدس عبدالعظیم حسنی ، آستان حضرت موسی الکاظم امامزاده صالح علیه السلام و حضرت علی اکبر در شمیران ، حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) ،امامزادگان عبدالله ، ابوالحسن ، بی بی زبیده و شیخ صدوق شهر ری ، امامزاده جعفر بن موسی علیه السلام در پیشوا ؛امامزاده اسماعیل شهریار ، امامزاده سیدناصرالدین (ع) و دیگر امامزادگان عظیم الشان در شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

روز عرفه ۹ ذی‌الحجه، از روزهای پرفضیلت سال که روایات بسیاری آن‌را به عنوان روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعا معرفی کرده‌اند. روز عرفه، یک روز پیش از عید قربان است. در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که بافضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است. زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است. بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

حرم مطهر امام خمینی ره

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

مراسم پر فیض دعای عرفه روز یکشنبه در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.

این مراسم مصادف با نهم ذیحجه با نوای حاج سیدعلی سادات رضوی و حاج اسدالله عرب‌سرخی، در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

طنین دعای پرفیض عرفه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

دعای روحبخش و پرفیض عرفه در قطعات ۲۸، ۲۹ و ۴۰ گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) طنین‌انداز شد.

ویژه برنامه "با این ستاره‌ها" همراه با قرائت دعای عرفه با نوای محمدرضا غلامزاده و مداحی نریمان پناهی ساعت ۱۵:۳۰ در قطعه ۴۰ گلزار شهدا برگزار شد.

️همچنین مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حسین سازور در قطعه ۲۹ گلزار شهدا برگزار شد.

️ویژه برنامه "دعای عرفه در محضر شهدا" نیز به همت هیئت حسن جان در قطعه ۲۸ گلزار شهدا برگزار شد.

️ضمنا طی مراسم دیگری دعای عرفه با نوای حجت‌الاسلام مرتضی صادقی در مهدیه شهدای تهران سالن دعای ندبه طنین‌انداز شد.

مصلی امام خمینی(ره)

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور عموم مردم از ساعت ۱۶ در شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم مناجات امام حسین(علیه‌السلام) در روز عرفه، با نوای حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی میرلوحی قرائت شد.

آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

در آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی این مراسم معنوی روز یکشنبه در مصلای امام علی(ع)، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس برگزار شد.

دعای عرفه با نوای هادی محمد پور مداحان قرائت شد و مرثیه سرایی پایان بخش این مراسم بود.

زائران و عاشقان خاندان نبوت علیهم السلام به شوق ثواب زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی، در روز عرفه در جوار مرقد نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به قرائت دعای روحبخش عرفه پرداخته و با خدای خویش راز و نیاز می کنند.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تجریش

ترنم دعای پرفیض عرفه در اماکن مقدس و گلزار شهدای استان تهران

دعای پر فیض عرفه در حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تجریش با حضور مومنان خداجو و عاشقان اهل بیت برگزار شد.

روز عرفه روز آغاز مناسک حج است

حج گزاران در این روز در صحرای عرفات گرد هم می‌آیند و ضمن دعا و استغفار، از توفیق در ادای فریضه مهم حج شکرگزاری می‌کنند.براساس برخی روایات «وتر» که خداوند در آیه ۳ سوره فجر به آن سوگند یاد کرده (وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ)همان روز عرفه است. نظر به اهمیت این روز، ادعیه و مناجاتی ویژه آن از معصومین و بزرگان دینی نقل شده است. بر اساس روایتی پیامبر(ص) خواندن دعایی را در این روز به امام علی(ع) توصیه کرد و گفت دعائی است که پیامبران پیش از او هم خوانده اند. از جمله مشهورترین این ادعیه، دعای عرفه امام حسین(ع) است که بسیاری از شیعیان هر ساله در نقاط مختلف دنیا، به قرائت آن در این روز اهتمام جدی دارند. از دعاهای مشهور دیگر برای این روز، دعای عرفه امام سجاد(ع) نقل شده است.

روایات بسیاری روز عرفه را به عنوان روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعا معرفی کرده‌اند.همچنین امامان شیعه احترامی خاص برای این روز قائل بوده و مردم را به بزرگداشت این روز فرا می‌خوانده‌اند و سائلان را به هیچ روی، دست خالی رد نمی‌کرده‌اند.

نظر شما