شناسهٔ خبر: 67219251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

تحویل ۵۸۹۷ واحد نهضت ملی مسکن در گیلان

طاهره رفعتی

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۲۰۹ واحد از برنامه ابلاغی استان با برش سه ساله محقق شده است، گفت: ۵۸۹۷ واحد در چهار بخش حمایتی، خودمالک، بازآفرینی و روستایی بهره‌برداری و تحویل شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۷ خردادماه در شورای مسکن استان گیلان، برنامه ابلاغی استان در طرح نهضت ملی مسکن با برش سه ساله را ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد دانست که تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۹ واحد آن محقق شده و اظهار کرد: تعهد طرح‌های حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، خودمالک و مسکن روستایی به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد بوده است.

وی از تحقق ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحدی طرح حمایتی شهری خبر داد و تصریح کرد: میزان تحقق طرح‌های بازآفرینی شهری، خودمالک و مسکن روستایی نیز به ترتیب ۵۵۱۷ واحد، ۳۷۱۶ واحد و ۲۲ هزار و ۵۰ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به صدور پروانه ساختمانی برای ۷۱ هزار و ۷۸۵ واحد، افزود: ۲۸ هزار و ۱۶ واحد در بخش شهری و ۴۳ هزار و ۷۶۹ واحد در بخش روستایی بوده؛ در مجموع ۵۸۹۷ واحد در چهار بخش حمایتی، خودمالک، بازآفرینی و روستایی بهره‌برداری و تحویل شده است.

فلاحتگر با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۱۷۱ واحد طرح حمایتی شهری در قالب انبوه ساز و ۱۷۵۵ واحد در قالب گروه ساخت و طرح جوانی جمعیت محقق شده است، عنوان کرد: برنامه ابلاغی استان در واگذاری اراضی به صورت گروهی و جوانی جمعیت، ۴۱۵۵ خانوار بوده که تاکنون ۴۲ درصد (۱۷۵۵ خانوار) محقق شده است.

وی کل ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن را ۱۲۲ هزار متقاضی دانست و بیان کرد: ۱۱۸ هزار متقاضی موثر داریم و ۲۷ هزار متقاضی تائید نهایی شده‌اند و ۸۵۹۶ متقاضی آورده اولیه را پرداخت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تامین زمین برای ۱۸ هزار واحد، متذکر شد: با کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین در شهرستان های رشت، لاهیجان، رودسر، انزلی، ماسال، فومن، سیاهکل، املش و رضوانشهر مواجه هستیم.

وی از پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه ۲۰۰ واحدی، ۳۰ درصدی پروژه ۳۰۰ واحدی، ۲۵ درصدی پروژه ۵۴۰ واحد و ۲۲ درصدی پروژه ۱۰۴۰ واحدی شهر رشت خبر داد و اضافه کرد: ۲۶۱۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح نیز در دست ساخت است.

فلاحتگر با بیان اینکه ۱۲۴۳ واحد به صورت بنیاد ساخت و انبوه ساز در رشت، بندرانزلی، لنگرود، آستارا و صومعه‌سرا دنبال می‌شود، گفت: ۱۸۰ واحد در رودسر، انزلی و لنگرود نیز به صورت گروه ساخت در دست اجراست.

وی از اجرای ۳۸۱۵ واحد با روش‌های نوین و صنعتی سازی در نهضت ملی مسکن استان خبر داد و تاکید کرد: مجموع ثبت نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲۶۲۳ خانوار هستند که ۱۱۶۲ خانوار تایید شده اند و برای ۶۶۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعهد استان در مسکن محرومین را ۱۴۵۰ واحد دانست که توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود و اضافه کرد: تاکنون برای ۳۵۱ واحد در شهرهای شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا و تولم شهر تامین زمین انجام شده است.

فلاحتگر تعداد پروانه‌های صادر شده در محلات هدف بازآفرینی شهری از سال ۱۴۰۰ تاکنون را ۱۵۸۳ فقره در قالب ۵۵۱۷ واحد دانست و تصریح کرد: برای ۹۵۸ واحد تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی در ادامه از معرفی ۵۵ هزار و ۸۳۳ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن به ۱۷ بانک عامل خبر داد و تاکید کرد: ۶۹۴۴ متقاضی در مرحله تشکیل پرونده هستند و به ۴۱ هزار و ۶۳۴ متقاضی پرداختی داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۶۳ بنگاه معاملات ملکی داریم که ۱۴ هزار و ۷۶۱ بنگاه دارای پروانه هستند، خاطرنشان کرد: در قالب کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، از ۱۰ هزار و ۶۲۰ واحد صنفی بازرسی شد و برای ۱۴۰۹ واحد تشکیل پرونده تعزیراتی صورت گرفت و ۱۴۶ واحد را پلمب کردیم و متخلفین به پرداخت جریمه ۴۶ میلیارد تومانی محکوم شدند.

انتهای پیام

نظر شما