شناسهٔ خبر: 67218874 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها/ بیست و هفتم خرداد 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است.

تلاش کنید مشارکت افزایش یابد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری تاکید کردند که هر دولتی سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند.

ايشان افزودند: به جوان‌ها خیلی اعتقاد و امید دارم، شما برای کشور یک ثروتید، ارزش نخبه خیلی بالاتر از مدال است، شما می‌توانید تاریخ را عوض کنید.انتخابات بسیار مهم است، تلاش کنید مشارکت افزایش یابد، برای انتخاب خوب ببینید چه کسی توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد.

خدمات‌دهی ‌۱۰۴۳ پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان‌

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور خدمات‌دهی می‌کنند.

وی ادامه داد: پرورش قوه تفکر و تعقل یکی از مهم‌ترین اهداف در فعالیت‌های کانون است. دومین مطلب هویت ایرانی و اسلامی بعنوان محور تمامی فعالیت‌های کانون است‌. ما در سند تحول باید جهانی‌اندیش باشیم و فرهنگ‌های دیگر را بشناسیم اما مبتنی بر هویت دینی و ملی خودمان کار کنیم. نکته سوم این است که فرزندانمان باید اهل استدلال بار بیایند و این را باید از کودکی بیاموزند. مسئله چهارم قوه خلاقیت و حل مسئله‌  است

بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی

مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان، گفت: دانش‌آموزان مخاطب طرح راتبه دانای ایران اگر بتوانند برنامه رشدی خود را با کیفیت اجرا کنند، برای سال‌ بعد نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و به شرط پویایی فعالیت‌ها در سال‌های متمادی، این افراد در مسیر نخبگی دانشجویی نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وي یادآور شد: با توجه به اینکه این برنامه در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود و از حمایت برخوردار است، طبیعتاً دانش‌آموزان کم‌برخوردار به لحاظ مالی در اولویت قرار خواهند داشت.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌ دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

مرکز توسعه آموزش مجازی، امنیت و فناوری اطلاعات طی اطلاعیه ای اعلام کرد: دانش آموزان و اولیای گرامی می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ؛ دریافت نمایند. در این اطلاعیه آمده است؛ کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد و نمونه دولتی برای دانش آموزان پایه ششم و نهم از طریق پنجره واحد وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) در دسترس قرار گرفت.

«در سایه سرو» بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «ترایبکا» آمریکا شد

انیمیشن «در سایه سرو» موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از بیست‌وسومین جشنواره فیلم «ترابیکا»ی آمریکا شد.هفت فیلم کوتاه انیمیشن از کشورهای سوئد، هلند، آمریکا، آلمان، چین و ایران نامزد دریافت جایزه این بخش بودند که سرانجام جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «در سایه سرو» تعلق گرفت.

تعهد ۲۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین اصفهانی ‌برای ساخت فضاهای آموزشی جدید

وزیر آموزش و پرورش ‌در دیدار با استاندار اصفهان گفت:‌ فعالیت خیرین در دوران شهید جمهور رونق گرفت، زیرا احترام و اعتقاد به خیرین مشی این شهید بزرگوار بود. در همین دو روز در اصفهان خیرین تعهد ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومانی را در جهت ساخت فضاهای آموزشی جدید بر عهده گرفتند.

سامانه ثبت درخواست مجوز کودکستان از عید قربان تا عید غدیر فعال می‌شود

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت مجوزها، در نیمه دوم سال قبل فعال شده و ۶۰ هزار درخواست ثبت شده موجود است؛ اما موقتاً سامانه غیر فعال بوده و بین عید قربان و غدیر، سامانه باز خواهد شد تا متقاضیان درخواست‌های جدید خود را ثبت کنند.

 آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون دبیری از ۲۹ خرداد

‌نتایج اولیه آزمون استخدام دبیری آموزش و پرورش در حالی اعلام شد که قبول شدگان متقاضی می‌توانند از ۲۹ خردادماه جاری حداکثر تا دوم تیرماه با مراجعه به درگاه my.medu.ir، نسبت به تکمیل کاربرگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند. کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان این رشته‌های شغلی روز گذشته (۲۶ خردادماه ۱۴۰۳) به روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

احداث بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی زمستانی در چابهار

مدیر‌کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش‌ از اختصاص زمین برای ساخت بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی زمستانی در چابهار، تجهیز اولین هنرستان پتروشیمی کشور با مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع پتروشیمی نگین مکران و اختصاص زمین از سوی فرمانداری برای ساخت اولین کانون فرهنگی، هنری چابهار خبر داد.

نظر شما