شناسهٔ خبر: 67218834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی

مشارکت ۱۱۰ مسجد در طرح «تحفیظ رضوی»

طرح «تحفیظ رضوی»در۱۱۰ مسجددرحال اجرا است.

صاحب‌خبر -

مشارکت ۱۱۰ مسجد در طرح «تحفیظ رضوی»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه «تحفیظ رضوی» از طرح‌های آموزشی موفق آستان قدس رضوی است، گفت: از موفقیت‌های طرح تحفیظ رضوی می‌توان به برون‌سپاری در جهت کیفیت و نظارت بیشتر و نیز دخیل کردن بیش از ۱۱۰ مسجد به عنوان شعب محل برگزاری اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان افزود: مقام معظم رهبری در آخرین مطالبه خویش از جامعه قرآنی کشور و مسئولان فرموده‌اند: «یکی از چیز‌هایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است.

وی گفت: مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی بر خود وظیفه می‌داند در قالب طرح تحفیظ رضوی برای دستیابی به این هدف والا، از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم و نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم در نقاط مختلف کشور، در توسعه آموزش‌های حفظ قرآن کریم گام بردارد و در تربیت حافظان قرآن بکوشد.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی افزود: طرح حافظون رضوی از سال ۱۳۹۵ در آستان قدس رضوی آغاز شده و پس از تأسیس مرکز قرآن کریم به این مجموعه واگذار شد و طی ۵ سال تعداد ۵۰۵ حافظ قرآن کریم تربیت شد.

او گفت:پس از اتمام طرح حافظون رضوی پیش‌بینی شد طرح تحفیظ رضوی با گستره سطح ملی در دو مدل روزانه و شبانه‌روزی برگزار شود.

حجت الاسلام میریان با اشاره به اجرای «طرح تحفیظ رضوی» از ۱۳۹۸ سال به صورت روزانه و شبانه‌روزی در مشهد با دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت، افزود: موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب (ع) در اجرای این طرح با مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی مشارکت دارد که هم‌اکنون یک دوره روزانه در حال برگزاری است و یک دوره نیز به صورت شبانه‌روزی برگزار شده و به اتمام رسیده است.

وی، ایجاد زمینه انس مستمر با قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم عالی قرآن، ترویج آموزه‌های آسمانی قرآن کریم در میان اقشار مختلف از طریق آموزش عمومی و تخصصی، سوق‌دادن فراگیران دوره‌های حفظ به سمت حفظ محتوا محور و توجه بیشتر به مفاهیم، ایجاد علاقه و انگیزه برای تداوم آموزش و دستیابی به مراحل بالاتر حفظ، اُنس، فهم و عمل به قرآن، تشویق و ترغیب عمومی جهت شرکت در دوره‌های حفظ قرآن کریم در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت مساجد و احیای مکتب‌خانه‌های قدیم و تشکل‌ها و کانون‌های قرآنی را، از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

 

نظر شما