شناسهٔ خبر: 67218645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

قانون، نقطه مشترک در برگزاری انتخابات است

ساری - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که قانون نقطه مشترک در فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است، گفت: همه طرفداران نامزدها الزامات قانونی ابلاغ شده در خصوص تبلیغات را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی امروز یکشنبه در نشست با رؤسای ستاد انتخابات نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مازندران اظهار کرد: همه عوامل برگزارکننده انتخابات و طرفداران نامزدها باید رعایت قانون و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان این‌که همه ملاحظات قانونی که در انتخابات پیش رو باید لحاظ شود به ستادهای انتخاباتی نامزدها در مازندران ارسال خواهد شد، اظهار کرد: انتظار داریم همه طرفداران نامزدها در مازندران در فضای آرام و صمیمی برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران درباره زیرساخت‌های مورد نیاز برگزاری انتخابات هشتم تیر در مازندران گفت: ساز و کار اجرای انتخابات کاملاً فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد. ۵۹ حوزه انتخابیه شامل ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) در استان وجود دارد.

به گفته عزیززاده گرجی، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که از این تعداد یک‌هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای به مناطق روستایی و یک‌هزار و ۴۵۸ شعبه اخذ رای به مناطق شهری اختصاص دارد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که در انتخابات پیش رو ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۷۴۵ نفر از جمعیت مازندران واجد شرایط رای دادن هستند، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت ۱۳ دوره گذشته مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری تهیه شد و به ستاد انتخابات نامزدها در استان ارائه می‌شود.

وی از نیمه الکترونیک برگزار شدن انتخابات هشتم تیر خبر داد و اظهار کرد: از ۲۶ مرحله فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۵ مرحله الکترونیکی است و فقط مرحله پایانی یعنی اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

قانون، نقطه مشترک در برگزاری انتخابات است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از ۲۱ خرداد گفت: فرصت تبلیغات تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز رأی‌گیری، یعنی ساعت هشت صبح روز هفتم تیر ادامه دارد و هر یک از نامزدها که تمایل به بازگشایی ستاد انتخاباتی در شهرستان‌ها داشته باشند، می‌توانند با صدور نامه رسمی به فرمانداران درخواست خود را مطرح کرده و فعالیت‌شان را آغاز کنند.

وی درباره آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، اظهار کرد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند، باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند. بر همین اساس جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.

عزیززاده گرجی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای به منظور استفاده از دستگاه‌های احراز هویت خاطرنشان کرد: همه ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه‌ احراز هویت در استان به روز رسانی شده‌اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: آنتن‌دهی شعب اخذ رای یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات است که این زیرساخت نیز در مازندران برای انتخابات پیش رو فراهم است.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر قرار است برگزار شود.

داوطلبان ورود به پاستور از ۱۰ خرداد به مدت پنج روز ثبت‌نام کردند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، ۲۰ خرداد اسامی نامزدهای نهایی را اعلام کرد. از ۲۱ خرداد نیز مهلت تبلیغات آغاز شد و تا هفتم تیر نامزدها فرصت دارند به تبلیغ و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های‌شان بپردازند.

ایرانی‌ها روز هشتم تیرماه پای صندوق می‌روند تا نهمین رئیس‌جمهور را انتخاب کنند و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

نظر شما