شناسهٔ خبر: 67218237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زمین‌گیر شدن معتاد و فروشنده موادمخدر در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از زمین‌گیر شدن معتاد و فروشنده موادمخدر در شهر تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ یدالله جهان آرا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی اجرای طرح آرامش در شهر و جمع‌آوری معتادان و دستگیری فروشندگان موادمخدر در شهر تبریز، دستگیری معتاد و فروشنده موادمخدر در تقاطع گلگشت در دستورکار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی افزود: متهم حین دستگیری قصد داشت با چاقوی خود راننده تاکسی را مجروح و با ماشین او متواری شود که ماموران پلیس در جهت حفظ جان شهروند و با توجه به قانون بکارگیری سلاح متهم را زمین‌گیر و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم دستگیر شده که از ناحیه پا هدف تیراندازی پلیس قرار گرفته بود جهت درمان به مراکز درمانی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز با بیان اینکه طرح آرامش در شهر از طرح‌های عملیاتی پلیس است، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس بوده و هرکس بخواهد نظم و آرامش جامعه را خدشه‌دار کند با برخورد شدید و قانونی پلیس مواجه خواهد شد.

انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: برابر قانون، نشر اکاذیب از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و شخص یا اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این خصوص باشند.

سرهنگ اکبر محمدجعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه کاربران فضای مجازی به پلیس فتا عنوان می‌کنند که افرادی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری و انتشار مطالبی کذب و خلاف واقع بر علیه آنان کرده و از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از کاربران بدون توجه به صحت و سقم موضوع و یا کذب بودن آن، هر آنچه را که می‌بینند در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهند، بدون آن‌که به عواقب آن برای خود یا دیگران فکر کنند درحالی کاربران به هیچ عنوان نباید مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از منبع منتشرکننده آن اطمینان ندارند، ملاک قرار داده و بازنشر کنند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی بخواهند اقدام به انتشار مطالب کذب یا سایر موارد مجرمانه کنند پلیس فتا در چهارچوب قانون با این گونه افراد برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست: کاربران در شبکه‌های اجتماعی به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارند و از نوشتن مطالب غیرمتعارف اجتناب ورزند.

وی در پایان تاکید کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به سایت پلیس فتا به آدرسhttp://www.fata.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف بیش از ۶۰ کیلو موادمخدر تریاک در شهرستان سراب

فرمانده انتظامی شهرستان سراب از کشف ۶۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ مرتضی فراقی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در پی شناسایی و کسب اطلاعاتی مبنی بر حمل و نگهداری موادمخدر توسط قاچاقچیان در یکی از محلات شهرستان سراب، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان اقدامات تخصصی و ویژه خود را آغاز کردند.

وی افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان پس از تلاش گسترده میدانی و اشراف اطلاعاتی، در نهایت در یک عملیات منسجم موفق به کشف بیش از ۶۰ کیلوگرم انواع موادمخدر تریاک و توقیف ۲ دستگاه خودرو شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار دارد با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد افیونی، گفت: غیور مردان انتظامی شهرستان با هوشیاری کامل در سطح شهرستان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان‌سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم کابل‌های برق و مخابراتی با کشف ۱۳ فقره سرقت در مراغه

جانشین انتظامی شهرستان مراغه از انهدام باند سارقان حرفه‌ای سیم کابل‌های برق و مخابراتی با کشف ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مستجاب فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم کابل در سطح حوزه استحفاظی، موضوع با حساسیت ویژه و با هدف کشف این سرقت‌ها و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران کلانتری۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با گشت‌زنی‌های نامحسوس، محسوس و انجام یکسری اقدامات فنی، تخصصی با تلاش بی‌وقفه شبانه‌روزی، سه نفر سارق حرفه‌ای و یک نفر مالخر سیم کابل‌ها را شناسایی که در چندین عملیات غافلگیرانه و با شگردهای خاص پلیسی آن‌ها را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی با اشاره به اعترافات این سارقان، اظهار کرد: طی بازجویی‌های صورت گرفته، آن‌ها به ۱۳ فقره سرقت سیم کابل برق و مخابراتی از نقاط مختلف شهرستان و فروش به مالخر دستگیر شده، اعتراف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان مراغه در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان اماکن عمومی در شهرستان اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از شناسایی و دستگیری ۲سارق اماکن عمومی و کشف ۳فقره سرقت و اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر اذعان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال از اماکن عمومی و جلوی صنوف در سطح شهرستان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس آگاهی و کلانتری۱۱ شهرستان با انجام کار دقیق پلیسی و تحقیقات میدانی در نهایت ۲ سارق سابقه‌دار را شناسایی و متهمین را طی ۲عملیات جداگانه و غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به سه فقره سرقت معترف شدند که مقادیری از اموال مسروقه از جمله: موتور یخچال، ترازوی میوه فروشی، دستگاه پوز کارتخوان و ... از مخفیگاه متهمان کشف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، فرمانده انتظامی شهرستان اهر با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده و تکمیل شدن تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند، به شهروندان توصیه کرد: به هشدارهای پیشگیرانه پلیس توجه نموده و از رهاسازی اموال خود به صورت بلاصاحب در معابر عمومی و جلوی صنوف در جهت پیشگیری از سرقت خودداری نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما