شناسهٔ خبر: 67218123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان تبریز:

حضور مردم بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی است

دادستان تبریز حضور مردم در صحنه را بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

بابک محبوب علیلو در نشست تبیینی فعالان رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی که با محوریت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد، اصحاب رسانه را ضلع اصلی فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: رسانه‌ها در بحث انتقال ارزش‌ها و هنجارهای درست اجتماعی در صف اول قرار دارند.

وی مطرح کرد: در رابطه با مشارکت عمومی در انتخابات باید گفت که حضور مردم بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی و اصل اساسی است و ما زمانی موفق هستیم که مردم را در کنار خود مشاهده کنیم.

دادستان تبریز تاکید کرد: مردم مدافع سرسخت نظام هستند و در هر جایی که لازم باشد حضور یافته و نقشه‌ِ دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و اخیرترین حماسه‌ مردم حضور باشکوه در بدرقه شهدای خدمت بود که نشان دادند قدردان زحمات نیروهای صادق هستند.

وی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی فقط با همراهی مردم دست یافتنی بوده بر این اساس حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی به ویژه انتخابات تاثیرگذار است و این موضوع حتی فراتر از نتیجه انتخابات اهمیت دارد.

وی رقابت سالم از نظر اخلاقی و قانونی را از دیگر شاخص‌های انتخابات عنوان کرد و گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب تمام عرصه‌های انتخاباتی از سلامت و امنیت شایسته‌ای برخوردار بوده‌اند.

علیلو اضافه کرد: تامین امنیت انتخابات علاوه بر اینکه برعهده دستگاه‌های امنیتی است، مردم و رسانه‌ها نیز نقش مهمی در تامین این اصل مهم در انتخابات پیش‌رو دارند.

وی تاکید کرد: در طول برگزاری انتخابات رعایت حدود و ثغور اخلاقی و قانونی هم از سوی کاندیداها و هم هواداران ایشان و هم از سوی رسانه‌ها مورد توجه و تاکید است.

وی تقویت وحدت و همبستگی و انسجام ملی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم را مهم‌ترین مسئله در انتخابات عنوان کرد.

دادستان تبریز بیان کرد: اصل نظام و انسجام ملی با اهمیت‌ترین موضوع در انتخابات است.

وی با اشاره به رصد فعالیت‌های مجرمانه و ناقض قوانین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: تمام بایدها و نبایدها به طور کتبی به روسای ستادهای مرکزی تبلیغاتی در استان منعکس شده است.

وی با اشاره به بخشی از این بایدها و نبایدها، خاطرنشان کرد: امکانات دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی غیردولتی مثل شهرداری‌ها نباید با هدف تبلیغ به نفع یا ضرر کاندیداها استفاده شود و مدیران و مسئولان با هر رده‌ای نباید از موقعیت خود به نفع یا ضرر کاندیدایی عمل کنند.

علیلو با بیان اینکه رسانه می‌تواند نقش اصلی در افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات ایفا کند، تشریح کرد: رسانه اعم از مجازی یا سنتی می ‌تواند نقشی اصلی و تاثیرگذار در افزایش مشارکت عمومی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به وحدت، همبستگی و انسجام ملی در انتخابات پیش‌رو به عنوان خواست همگانی، گفت: خط قرمز ما رفتارهای ناهنجار، ناقض قانون، اخلاق و توجه به انسجام ملی است طوری که نباید نامزدها و هواداران و ستادهای انتخاباتی آن‌ها از چارچوب‌های اخلاقی و قانونی خارج شوند.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشت و گفت: شهید آیت‌الله آل هاشم نیز درس‌های بسیاری به ما داد، کاش بتوانیم از بخشی از سیره‌های رفتاری آن شهید تبعیت کرده و رفتارهای خوب این شهید محراب را در زندگی خود جاری و ساری سازیم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی تبریز نیز در این جلسه اذعان کرد: فعالان رسانه‌ای استان از لحاظ پایبندی به مقررات و اصول اخلاقی در فعالیت‌های خود سرآمد هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سرهنگ اکبر محمد جعفری با بیان این‌که پلیس فتا همواره در خدمت تمام مردم جامعه برای برقراری آرامش روانی در فضای مجازی است، افزود: خط قرمز ما تشویش اذهان و برهم زدن آرامش روانی مردم است.

انتهای پیام

نظر شما