شناسهٔ خبر: 67218023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفتگو با ایسکانیوز:

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی برای نخبه پروری

انجمن‌های علمی و تیم‌های رباتیک دانشجویی فرصتی بی نظیر برای نخبه پروری و جذب دانشجویان برای این حرفه جذاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا جناب زاده عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد: در سال 1383 اولین تیم‌های دانشجویی برای شرکت در مسابقات داخلی رباتیک تشکیل شد و در سال 1384 اقدامات لازم برای تست انجمن توسط هیئت مؤسس صورت پذیرفت و توسط سازمان مرکزی بطور رسمی، انجمن علمی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ثبت رسید.

مؤسس و مسئول انجمن رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: تا سال 1386 مسابقات داخلی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شد و در سال 2007 اولین حضور در مسابقات بین‌المللی صورت گرفت و این حضور پر افتخار توسط دانشجوی رشته امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی یزد بود.

جناب زاده ادامه داد: حضور در مسابقات بین المللی اولین بار توسط این واحد صورت گرفت و در سال 2008 اولین ربات امدادگری که توانست مسابقه را بطور کامل طی کند، توسط اعضاء این مجموعه ساخته شد و در همین سال مقام سوم توسط آنها در مسابقات کسب شد.

همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: همین موفقیت زمینه‌ای شد برای کار در مسابقات جهانی چین و این موفقیت‌ها مستمر بود و با توجه به انگیزه‌ای که در دانشجوها ایجاد شده بود، مجبور به توسعه و گسترش انجمن شدیم.

موسس تیم رباتیک دانشگاه در پایان اضافه کرد: این انجمن خروجی بی‌نظیری داشته است که فعالیت‌های زیادی را توسط افراد حاضر در آن شاهد هستیم و در کنار آن به مدت 4 یا 5 سال پژوهشگر برتر استان در بین دانشجوها از اعضای انجمن رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد بودند، ما توانستیم به حول و قوه الهی قدمی اساسی و مهم در راستای آموزش و پرورش و نخبه پروری در دانشگاه آزاد اسلامی برداریم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

نظر شما