شناسهٔ خبر: 67217961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان:

مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار کشور را در عرصه‌های جهانی افزایش می‌دهد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اقتدار کشور را در عرصه های جهانی افزایش داده و قدرت بازدارندگی نظام و میهن اسلامی را بیشتر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در دیدار با کارگزاران بیمه عشایر با موضوع مشارکت افزایی انتخاباتی اظهار کرد: حضور مردم در عرصه های سیاسی به کشور قدرت می‌دهد، افزایش قدرت چانه زنی در مقابل دنیا را در پی دارد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند و اگر مردم به این موضوع بی تفاوت باشند قلب دشمنان شاد می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ و مانایی سرزمین، تمامیت ارضی و افزایش قدرت بازدارندگی کشور باید تلاش کنیم که انتخابات باشکوه با حضور حداکثری برگزار شود.

استاندار همدان گفت: دشمنان کشور به قیمت کشتار و آتش افروزی و درگیری در مناطق مختلف دنیا به دنبال کسب منافع و مصالح خود هستند، همین طور که در غزه، فلسطین، سوریه، افغانستان و یمن آتش افروزی کردند به ویژه اینکه سرزمین ما متبرک به اسلام، قرآن و ائمه اطهار است و آنها دشمنی ذاتی با دین و آیین ما دارند و همواره به دنبال این هستند که فرهنگ ابتدال و فروپاشی خانواده را جایگزین فرهنگ دینی ما کنند.

قاسمی فرزاد افزود: دشمن از طریق عوامل، ایادی، منافقان کوردل و گروه‌های ضد مردمی شکل گرفته توسط امپریالیست تلاش می‌کنند کشور را تضعیف کنند و ما در تقابل با آنها باید قدرت کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: کشور ما در زمینه های مختلف نظامی به مدد نیرو و قدرت جوانان کشور، هدایت رهبری و کمک افسران برومند این کشور در نیروهای مسلح، ارتش و سپاه قدرت بازدارندگی بالایی به دست آورده است و به منابع و امکانات قابل قبولی دست یافتیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بیمه عشایر و روستاییان در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر شکل گرفته و با قدرت راه خود را ادامه می دهد، گفت: باید راه‌های نفوذ دشمن را با همدلی همه اقشار سد کنیم و این هدف این میسر نمی شود جز با روی کار آمدن یک دولت قوی که بتواند عرصه های اقتصادی ما را شکوفا کند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: همچنان که در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تورم زایدالوصفی بودیم و دولت مردمی با تمام بدهی های به ارث رسیده برای مهار تورم تلاش کرد باید این مسیر تداوم یابد.

حضور در پای صندوق های رای یاس و ناامیدی را در دل دشمن ایجاد می‌کند

وی اظهار کرد: حضور در پای صندوق های رای یاس و ناامیدی را در دل دشمن ایجاد می‌کند همانطور که در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته مردم با حضور حماسی بالای ۴۰ درصد نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند.

استاندار همدان با اشاره به خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر افزود: ۱۴ هزار زن دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون پیش ثبت نام کردند و براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمامی مادران خانه دار روستایی وعشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنان از مورخ ۹۶/۱/۱ به بعد باشد به صورت رایگان و با پرداخت صددرصدی حق بیمه توسط دولت می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بشوند و از خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل انتقال سابقه برخوردار شوند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: ۱۵۴ هزار نفر در استان از سال ۱۳۸۴ تاکنون زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند و ۹ هزار نفر نیز حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت از این صندوق دریافت می‌کنند و همچنین ۷۰ درصد حق بیمه این بیمه را دولت پرداخت می کند.

وی از توجه ویژه دولت سیزدهم در تقویت صندوق بیمه عشایر و روستاییان خبر داد و گفت: راه اندازی این صندوق آینده نگری و امیدآفرینی برای قشر روستاییان و عشایر زحمت کش است.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات قابل تحسین دولت مردمی گفت: شهید رییسی عمر شریف خود را صرف خدمت به مردم کرد، تمام تلاشش این بود که به مردم خدمت رسانی کند و در ۳۳ ماه خدمت واقعا آمار ارزشمندی از خود در حوزه های مختلف سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه عشایر و روستاییان، صنعت، کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی و روابط بین الملل به جا گذاشت و در تمام حوزه ها عملکرد وی منشاء آثار ارزشمندی برای مردم بوده است.

قاسمی فرزاد افزود: روستاییان و عشایر استان جزو قهرمانان بی ادعای سرزمین هستند که با تمام وجود برای مانایی سرزمین تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم روستاییان سرنوشت نامعلومی برای درآمد داشتند اما با این شیوه و پرداخت بیمه تکمیلی، تسهیلات و حقوق بازنشستگی آتیه آنها تامین می‌شود و از منبع مطمئن برای تامین آتیه برخوردار می‌شوند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تعمیم و توسعه بیمه عشایر از یادگاری های دولت سیزدهم است.

نظر شما