شناسهٔ خبر: 67217952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد

آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در خراسان شمالی برای مقابله با آتش‌سوزی

اعظم قهرمانی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در این استان برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی اسدی در نشستی خبری که امروز (۲۷ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به بارندگی‌ها، بسیار خوب بوده و با توجه به شروع فصل گرما و خشک شدن علوفه، پیش‌بینی افزایش آتش‌سوزی‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: ۷۶ روستا و ۱۷ پاسگاه به تجهیزات اولیه برای اطفای حریق تجهیز شده‌اند.

اسدی گفت: به دهیاران اعلام شده است، در مناطقی که زباله‌های روستا جمع می‌شود، نسبت به اطفای حریق در این مکان‌ها اطمینان حاصل کنند تا آتش به مراتع سرایت نکند.

یزدانی، معاون فنی این اداره کل نیز درباره اجرای طرح ترسیب کربن در استان، بیان کرد: خراسان شمالی جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح ترسیب کربن بوده که در راستای اجرای این طرح ۲۳ صندوق با ۲۰۰۰ نفر عضو تشکیل شده است که پول جمع‌آوری‌شده در صندوق دو میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: با اعتبار این صندوق ۲۱۰۰ فقره وام با مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. با وام‌های اعطاشده برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

یزدانی افزود: توسط روستایی‌هایی که این طرح در روستاهای آن اجرا شد، ۳۴۰ هزار اصله نهال تولید، ۲۸۰۰ هکتار نهال کاری و ۱۳۰۰هکتار طرح مدیریت رواناب اجرا شده است.

انتهای پیام

نظر شما