شناسهٔ خبر: 67217807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آخوند کمالی در گفتگو با تقریب:

حج باید در راستای اعتلای اتحاد و دوستی میان مذاهب اسلامی باشد

مدیر مدرسه خادمیه خراسان شمالی، بیان کرد: مهربانی و دوستی در این ایام می تواند بسیاری از مسائل تفرقه برانگیز را خنثی سازد؛ امت اسلامی این روز های مبارک خداوند متعال را بسیار و به طور متوالی یاد کرده و بر اتحاد و انسجام عملی خود تاکید داشته باشند.

صاحب‌خبر - آخوند گلدی کمالی مدیر مدرسه خادمیه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ذی الحجه، ماه وحدت و انسجام امت اسلامی و در آستانه عید قربان، اظهار داشت: در روایات اسلامی ، کتاب ، سنت و در میان امت اسلامی این ماه و اعیاد آن دارای فلسفه بزرگ می باشد؛ این ماه عظیم از هدیه های الهی به امت رسول خدا است.

آخوند کمالی افزود: در این ماه هر عمل صالح و انجام اقدامات وحدت آفرین در جهت حفظ و تقویت برادری و اخوت دارای ارج و قرب فراوانی می باشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به حضرت موسی(ع) در زمانی که به مناجات در کوه طور مشغول بود فرمود: "وَوَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ۚ وَقَالَ مُوسَىٰ لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ"؛ و ما با موسی سی شب وعده قرار دادیم و ده شب دیگر بر آن افزودیم تا آنکه زمان وعده پروردگارش به چهل شب تکمیل شد، موسی به برادر خود هارون گفت: تو اکنون جانشین من در قوم من باش و راه صلاح پیش گیر و پیرو راه اهل فساد مباش.

وی اضافه کرد: خداوند در آیه ای دیگر می فرماید: " وَالْفَجْرِ ، وَلَيَالٍ عَشْرٍ"؛ قسم به صبحگاه و هنگامی که خدا جهان را به نور خورشید تابان روشن می‌سازد و قسم به ده شب اول ذی الحجه که بندگان خدا به دعا و ذکر مشغولند.

این عالم اهل سنت، عنوان کرد: ده روز ابتدایی این ماه بسیار مورد تاکید و توجه می باشد؛ قربانی کردن، صدقه دادن و انجام صله ارحام در این ماه موجب تحکیم و استحکام وحدت میان مسلمین خواهد شد.

وی اذعان داشت: توصیه خواهیم کرد در این روز های مبارک خداوند متعال را بسیار و به طور متوالی یاد کرده و بر اتحاد و انسجام عملی خود تاکید داشته باشید.

وی در پایان تاکید کرد: مهربانی و دوستی در این ایام می تواند بسیاری از مسائل تفرقه برانگیز را خنثی سازد؛ لذا باید سعی کرد از این فیض الهی بهترین استفاده را برده و در راستای اعتلای اتحاد و دوستی میان مذاهب اسلامی بهره بگیریم.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما