شناسهٔ خبر: 68288944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

بسته شدن مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان؛

چرا موسسه گوته در تهران پلمب شد؟

چندی پیش، موسسه گوته وابسته به سفارت آلمان در تهران واقع در خیابان دیباجی جنوبی پلمب شد.

صاحب‌خبر -
چرا موسسه گوته در تهران پلمب شد؟

وب سایت تابناک از پلمب موسسه گوته زیر نظر سفارت آلمان در تهران خبر داده است.
همچنین خبرگزاری میزان تصاویری منتشر کرد و نوشت: «دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند. همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.»
کانال تلگرامی موسسه گوته نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «زبان آموزان گرامی، به اطلاع می‌رسانیم، ساختمان قلهک و دیباجی تعطیل می‌باشد. (کلیه کلاس ها اعم از حضوری و آنلاین برگزار نخواهند شد).»
هنوز دلیل رسمی برای تعطیلی این موسسه فرهنگی اعلام نشده است.
گفته می‌شود پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. 
وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعاهایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد.
تکذیب وقوع درگیری هنگام پلمب مراکز غیرقانونی آلمان در تهران
در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری مأموران یگان ویژه با کارکنان مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران، خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که نه‌تنها مأموران یگان ویژه در مأموریت تعطیلی این مراکز غیرقانونی نقشی نداشته‌اند که اساسا هیچ درگیری و ضرب و شتمی هنگام پلمب این مراکز رخ نداده است.

نظر شما