شناسهٔ خبر: 67217314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اهمیت ادامه طرح ارتقای امنیت اخلاقی/ قانون سرلوحه سخنان، رفتار و اعمال نامزدها باشد

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه قانون باید سرلوحه سخنان، رفتار و اعمال نامزدها و هواداران آنها باشد، گفت: ضروری است همه نامزدها به بیان شایستگی‌های خود پرداخته و از تخریب رقیب و بیان مطالب غیرمستند، وعده‌های نشدنی و سخنان بی‌پایه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد در جلسه شورای معاونان دادستانی کل، با اشاره به انتخابات پیش روی و تاکید بر همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها برای فراهم ساختن شرایط لازم به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه اظهار کرد: مردم همیشه پای کار انقلاب بوده و هستند، همچنین باید بدانیم رئیس جمهور شهید، انسانی مخلص، فرهیخته و پرکار بود، مسئولی مردمی که شهادتش نیز سبب ساز وحدت بیش از پیش اقشار مختلف شده و امیدواریم ملت ما با حضور پرشور و شعور خود پای صندوق‌های رأی، به مانند همیشه خالق حماسه‌ای عظیم باشند.

وی با بیان اینکه با هتاکان، هنجارشکنان و اخلالگران در امنیت روانی در هر سطحی قاطعانه برخورد می‌شود، افزود: لازمه یک رقابت سالم انتخاباتی، پایبندی نامزدها و حامیان آنان به اجرای قانون، با محوریت پاسداری از ارزش‌های اسلامی - انقلابی برای حفظ وحدت ملی و در نهایت سربلندی ایران اسلامی در منطقه و جهان است.

دادستان کل کشور با اشاره به درخواست‌ها و مطالبات مردم متدین در موضوع حجاب عنوان کرد: طرح ارتقای امنیت اخلاقی باید از سوی فراجا با قدرت و با رعایت ضوابط قانونی، اخلاقی و شرعی ادامه‌دار باشد، مغالطه برخی برای بی‌توجهی به اجرای قانون در حوزه عفاف و حجاب و مقایسه نادرست آن با سایر جرایم قابل قبول نیست، چرا که اجرای قانون سبب ساز ایجاد آرامش در جامعه است و همانگونه که با اخلال گران اقتصادی برخورد می‌شود، باید با هر بی قانونی دیگری نیز برخورد شود.

موحدی آزاد به موضوع نظارت دادستان‌ها بر توزیع ارزاق عمومی نیز اشاره کرد و افزود: ضروری است تا این گونه نظارت‌ها بر کالاها و مایحتاج اساسی مردم و موارد این چنینی از سوی تمامی دادستان‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به تدوین نهایی متن لایحه صیانت از حقوق عامه در قوه قضائیه و ارائه آن به مجلس تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مراحل تصویب آن محقق و در نهایت عملیاتی شود.

نظر شما