شناسهٔ خبر: 67217049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ریزش معدن در محور اراک_توره/ اعزام ۱۴ تیم امدادی کشور برای کمک‌رسانی به محبوس‌شدگان

یک معدن در محور جاده اراک_توره صبح امروز دوشنبه دچار ریزش شد و ۱۴ تیم امدادی کشور برای کمک‌رسانی به محبوس شدگان معدن اعزام شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی ظهر امروز _یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام تیم‌های عملیاتی، امداد و نجات بلافاصله پس از این حادثه با تشکیل ستاد مدیریت بحران آغاز شد.

وی افزود: ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح یکشنبه خبر ریزش یکی از معادن اطراف شازند واصل شد که بلافاصله عوامل امدادی و بخش‌های فنی و مهندسی از سطح شهرستان‌های اراک و شازند برای برآورد حادثه حضور پیدا کردند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حجم ریزش کوه بسیار بالا است و تعداد محدودی از عوامل اجرایی داخل معدن، گرفتار شده‌اند که اولویت اصلی در حال حاضر نجات جان این افراد است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: عوامل فنی و مهندسی از سازمان نظام مهندسی معدن در منطقه حضور دارند و گزارش دقیق پس از بررسی‌های فنی و مهندسی از سوی عوامل مربوطه اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال آماده‌سازی مسیر برای ورود تجهیزات سنگین هستیم و بخشی از تجهیزات و عوامل امدادی به همراه سگ‌های زنده‌یاب در محل حضور دارند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تأکید شده است تیم‌های امدادی سرعت عمل را افزایش دهند و در حین حال مراقبت کنند تا شرایط امداد و نجات بدون هیچ وقفه و خطری انجام شود.

مخلص‌الائمه که از دقایق ابتدایی حادثه با حضور در صحنه، عملیات آواربرداری و امداد و نجات را فرماندهی می‌کند، ادامه داد: هنوز علت دقیق حادثه مشخص نیست، اما بر اساس تحقیقات اولیه روز گذشته انفجار معدن صورت گرفته و به دلیل عدم ایمن سازی مناسب و یا بارندگی شب گذشته شرایط را تغییر داده و بر اثر فعالیت امروز در جمع‌آوری سنگ بر اثر ترک‌های روز گذشته معدن ریزش کرده است.

اعزام ۱۴ تیم امدادی کشور برای کمک رسانی به محبوس شدگان معدن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز از اعزام ۱۴ تیم امدادی کشور برای کمک رسانی به محبوس شدگان معدن اراک - شازند در منطقه پل دوآب خبر داد.

علیرضا شهرجردی با بیان اینکه احتمال محبوس شدن چهار نفر وجود دارد اظهار کرد: عملیات جست‌وجو و دسترسی به افراد محبوس شده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی در قالب هفت تیم واکنش سریع و شش تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) از استان مرکزی، قم، لرستان و همدان به منطقه اعزام شده‌اند.

اعزام دو تیم فوریت پزشکی به محل حادثه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی نیز از اعزام دو تیم فوریت پزشکی به محل حادثه خبر داد.

بهروز ایران‌نژاد اظهار کرد: با توجه به شرایط مفقودین و احتمال زنده ماندن افراد اورژانس هوایی در حالت آماده‌باش قرار دارد.

نظر شما