شناسهٔ خبر: 67216870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

تکذیب یک ادعا درباره مسعود پزشکیان

صاحب‌خبر -

کانال تلگرامی ستاد رسمی مسعود پزشکیان، در خبری با عنوان «راست یا دروغ حمایت پزشکیان از گشت ارشاد» نوشت:

در روزهای اخیر کانال های وابسته به یک جریان انتخاباتی که جزو عاملان و آمران گشت موسوم به "ارشاد" هستند در اقدامی غیر اخلاقی و البته برخاسته از منابع فکری خود خبری را منتشر میکنند که از اساس دروغ است.

این خط خبری مدعی است در جریان سوال از رییس جمهوری در مجلس هشتم مسعود پزشکیان موافق یکی از بندهای مورد پیگیری امضا کنندگان نامه در مورد تساهل دولت وقت نسبت به گشت موسوم به حجاب بوده است.

در توضیحات ستاد مسعود پزشکیان آمده است: با توجه به جایگاه رییس جمهور در قانون اساسی برگزاری جلسه سوال از رییس جمهور با تشریفات ویژه‌ای همراه است. برای مثال هر نماینده به تنهایی میتواند اقدام به سوال از یکی از وزرا نماید ولی سوال از رییس جمهور نیازمند درخواست حداقل یک چهارم نمایندگان مجلس است، از این رو برای سوال از رییس جمهور سوالات مختلف مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس تجمیع شده و بصورت یکجا به هیات رییسه مجلس و سپس ریاست جمهوری ارسال میگردد تا از تکرار فرآیند سوال از رییس جمهور پرهیز گردد و در عین حال نمایندگان بیشتری بتوانند سوالات خود را از ریاست جمهوری بپرسند.

امضای پزشکیان در فرآیند سوال از رییس جمهور در مجلس هشتم ناظر به بندهای دیگر سوالات مطرح شده بوده اما از آنجا که این سوالات با هم تجمیع شده است، این تصویر غلط توسط عده‌ای مغرض القا می شود که نفرات امضا کننده با همه سوالات موافق هستند در حالی که پزشکیان بارها در نوبت های مختلف به این مهم اشاره داشته اند که اساسا با این قبیل طرح ها مخالف بوده و به هیچ وجه موافق این بند فرآیند سوال از رئیس دولت دهم نبوده است.

نظر شما