شناسهٔ خبر: 67216853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معاون آب منطقه‌ای

شنا کردن در سدهای همدان، خطر مرگ به همراه دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان گفت: شنا کردن در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان همدان، خطر مرگ به همراه داشته و ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مرتضی احمدی رحمت با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران نسبت به مخاطرات شنا در مخازن سدها و بندهای انحرافی استان هشدار جدی داد و افزود: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره بر تغییرات دمایی در لایه های مختلف آب مخزن سدها گفت: این تغییرات دما باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان خاطرنشان کرد: وجود جریان های قوی زیر سطحی در لایه های مختلف آب مخزن سدها باعث کشیده شدن شناگران به سمت آبگیرهای سد می شود و مرگ حتمی شناگران را به دنبال دارد.

وی با تاکید براینکه در صورت بروز حادثه همه مسوولیت ناشی از آن متوجه فرد خواهد شد، گفت:
تاسیسات یاد شده محل مناسبی برای شنا نیست، از هموطنانی که این اماکن را برای تفرج انتخاب می کنند، خواست تا به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده به علایم هشدار دهنده نصب شده در اطراف سدها و بندهای انحرافی و تذکر ماموران توجه جدی کنند.

لازم به ذکر است، سدهای آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، کلان ملایر و نعمت آباد اسدآباد از سدهای مهم استان همدان به حساب می آیند که اکثر آنها در این ایام سریز شده و پر آب هستند.

نظر شما